„Frozen Frontier Tycoon” to trzecia odsłona edukacyjnej gry PKO Banku Polskiego stworzona w Fortnite. Gra ma charakter strategiczny i edukacyjny – wymaga dobrego planowania, trafnych decyzji finansowych, stosowania ekologicznych zasad – gracze muszą zbudować centrum turystyczne w zimowym górskim kurorcie. Sezon będzie trwał 2 miesiące.
Mapa PKO Banku Polskiego dostępna jest na stronie https://pkobp.pl/o-mapie. Można też ją znaleźć bezpośrednio w Fortnite, wystarczy wpisać kod mapy: 4097-7249-9717.
Zarządzanie budżetem, inwestowanie, rozpoznawanie oszustw finansowych, umiejętne ubezpieczanie zasobów oraz gospodarowanie odnawialnymi źródłami energii – takie wyzwania czekają graczy na nowej mapie PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite. Bank numer 1 na polskim rynku ponownie wykorzystuje gaming, łącząc rozrywkę z edukacją finansową i strategicznym planowaniem w jednej z najpopularniejszych gier na świecie.
Najnowsza gra PKO Banku Polskiego stworzona w Fortnite, zapewnia nie tylko rozrywkę, ale też edukuję, podobnie jak w pierwszym i drugim sezonie. Teraz rozgrywka toczy się w zimowym kurorcie w górskim miasteczku, gdzie gracze wcielają się w inwestorów rozwijających własne centrum turystyczne.
„Frozen Frontier Tycoon” w atrakcyjnej, interaktywnej formie uczy gracza zarządzania budżetem, inwestowania, rozpoznawania oszustw finansowych i znaczenia ubezpieczeń. Gracz wykorzystuje też odnawialne źródła energii (wiatr, słońce, geotermia), a zrównoważony rozwój i ochrona środowiska są integralną częścią rozgrywki.
„Naszym celem jest pokazanie, że bankowość może być atrakcyjna i angażująca. W Fortnite uczymy zarządzania budżetem, inwestycjami i ryzykiem w formie gry, która daje frajdę i realną wartość. PKO Bank Polski od lat stawia na innowacje, a Frozen Frontier Tycoon to projekt, który łączy świat finansów z gamingiem, pokazując, że edukacja może być wciągająca i dostępna dla każdego.” – podkreśla Karol Szymański, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim.
Jak grać na mapie PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite?
Grę PKO Banku Polskiego stworzono w trybie kreatywnym Fortnite, co oznacza, że jest to strategiczna gra finansowa i ekologiczna w modelu tycoon. Zadaniem graczy jest tworzenie i rozbudowa (o baseny, sauny, salony gier) zimowego kurortu oraz umiejętne zarządzanie zasobami i energią, podejmowanie decyzji finansowych ( lokaty, inwestycje, ubezpieczenia), a jednocześnie przygodowa eksploracja lodowego pustkowia pełnego wyzwań i rzadkich zasobów.
Nie ma w grze eliminacji innych graczy, jedynie w strefie lodowego pustkowia można zmierzyć się z wirtualnymi potworami. Gracz ukończy rozgrywkę, gdy stworzy zimowy kurort i wykona wszystkie misje poboczne na mapie.
Bank nie sprzedaje w grze żadnych produktów finansowych. Podobnie jak w pierwszym i drugim sezonie centrum mapy jest PKO Rotunda, która oferuje rzeczy, pomagające graczom rozbudować i zabezpieczyć tworzony kurort.
Gdzie znaleźć grę?
Gra PKO Banku Polskiego jest dostępna na stronie www.pkobp.pl/o-mapie. Mapę można znaleźć również w wyszukiwarce gry, po wpisaniu kodu mapy: 4097-7249-9717. Grać można bezpłatnie, wystarczy mieć zainstalowaną grę Fortnite.
Grę PKO Banku Polskiego stworzoną w Fortnite będą promować influencerzy gamingowi m.in.: Jacob, Szaman, Manoyek, Borys Ryskala, Smarte, Matek i Bezni. Przy jej tworzeniu bank współpracował z inStreamly – agencją, która odpowiada za development gry, promocję i współpracę z influencerami, pracującą w podejściu gaming 360 wraz ze swoimi partnerami Creative Minds oraz a41.gg.
Konkurs dla graczy – główną nagrodą komputer gamingowy
Od połowy grudnia gracze (i nie tylko gracze) mogą wziąć udział w konkursie, którego zadaniem jest ukończenie w jak najszybszym czasie budowy zimowego kurortu na mapie „Frozen Frontier Tycoon”.
Żeby zgłosić swój udział wystarczy wypełnić formularz konkursowy na stronie www.pkobp.pl/o-mapie (na tej stronie dostępny jest też regulamin konkursu) i załączyć screen pokazujący czas rozbudowy oraz nick zgłaszającego.
Nagrody otrzyma 116 uczestników z najlepszymi wynikami. Nagrodą główną dla najszybszego gracza jest komputer gamingowy, a pozostałe nagrody to karty podarunkowe na różne kwoty v-dolców do wykorzystania w grze Fortnite.
Pierwsza edukacyjna gra PKO Banku Polskiego stworzona w Fortnite „Cash Empire Tycoon”, uruchomiona w marcu 2025 roku, z sukcesem dotarła do młodych – gracze spędzili łącznie na tej mapie niemal 350 tys. minut, a średni czas sesji wyniósł 26 minut.
W drugiej odsłonie gry „Afterflood Tycoon”, która wystartowała w sierpniu 2025 roku, gracze spędzili ponad 222 tys. minut, ze średnim czasem gry wynoszącym 27 minut.