Wraz z pierwszym dzwonkiem szkolnym, 1 września ruszyła kampania społeczno – edukacyjna Fundacji ORIMARI „Kochasz, chronisz, zapobiegasz – BADAJ SWOJE DZIECKO”, której Partnerem jest Deutsche Bank PBC S.A.
Celem kampanii jest uświadomienie rodzicom i opiekunom, jak ważne jest przeprowadzanie badań profilaktycznych u dzieci, przynajmniej do 16 roku życia. Regularna kontrola stanu zdrowia poprzez podstawowe badania medyczne, takie jak np. morfologia krwi, pozwala na wczesne wykrycie choroby i podjęcie leczenia w stadium dającym największe szanse na szybki powrót do zdrowia. W tym roku kampania zwraca szczególną uwagę na badanie ultrasonograficzne jamy brzusznej, które w opinii pediatrów powinno być wykonane u każdego dziecka między 6 miesiącem, a 7 rokiem życia. Jest to badanie w pełni nieinwazyjne i bezbolesne. Pozwala ono na wczesne wykrycie nieprawidłowości w obrębie układu moczowego, procesów nowotworowych i innych poważnych schorzeń, niemożliwych do zdiagnozowania poprzez podstawowe badania lekarskie.
W ramach akcji Fundacji ORIMARI rodzice mają możliwość zgłoszenia swoich dzieci (w wieku 6 m-cy do 7 lat) na bezpłatne badania USG jamy brzusznej do Kliniki Pediatrii Nefrologii i Alergologii Dziecięcej Wojskowego Instytutu Medycznego w Warszawie przy ul. Szaserów 128 (zapisy pod numerem telefonu 022/ 681 72 36).
Ponadto, Fundacja ORIMARI obejmuje opieką również dzieci, które z różnych przyczyn nie mogą liczyć na wsparcie swoich rodziców, i realizuje program badań profilaktycznych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych na terenie całego kraju, w ramach którego w ciągu 2 lat przebadane zostało ponad 2 tys. dzieci.
Kampania społeczno-edukacyjna na rzecz profilaktyki chorób u dzieci „Kochasz, Chronisz, Zapobiegasz – BADAJ SWOJE DZIECKO” rozpoczęła się 1 września i potrwa do końca miesiąca. Podobnie jak w roku ubiegłym – patronat merytoryczny nad kampanią objęła prof. dr hab. n. med. Anna Jung, Kierownik Kliniki Pediatrii, Nefrologii i Alergologii Dziecięcej Wojskowego Instytutu Medycznego w Warszawie, natomiast partnerem Fundacji ORIMARI od 2 lat jest Deutsche Bank PBC SA. Kampanię wspiera Martyna Wojciechowska, znana podróżniczka i dziennikarka, prywatnie mama 2,5-letniej Marysi, wraz z którą zachęca ona do badań profilaktycznych dzieci na billboardach w Warszawie oraz w reklamach prasowych, w Internecie i w metrze. Jak ważna jest dbałość o prawidłowy rozwój dziecka, Martyna Wojciechowska przekonywać będzie również w spotach radiowych. Dodatkowo, broszury zachęcające do wykonywania badań (o nakładzie druku: 90 000) zostaną dostarczone do 2 300 przychodni na terenie całego kraju.
Więcej informacji na temat kampanii Fundacji ORIMARI oraz wykaz zakresu badań, jakie powinny być wykonane w poszczególnym wieku dziecka znajduje się na stronie www.orimari.com w zakładce Kampania społeczna/ Informacje dla rodziców.
Źródło: Deutsche Bank