Fundusze inwestycyjne na „fejsie” – Union Investment TFI przeciera szlaki

Założenie profilu firmy na Facebook nie jest wielką sztuką. Wyzwaniem może być zaproponowanie treści, które przyciągną użytkowników i zachęcą ich do interakcji. Z tego powodu jeszcze niewiele firm finansowych zdecydowało na takie działania. Union Investment TFI nie tylko jest pionierem, ale jego aktywność już została zauważona przez media.

W październikowym wydaniu miesięcznik Forbes uznał blog, prowadzony na Facebook przez Dariusza Laska, Dyrektora Inwestycyjnego ds. Papierów Dłużnych w Union Investment TFI, za wydarzenie końca tego lata.

Istnieje wiele ciekawych blogów na temat inwestowania, ale nowością jest przeniesienie tej formy do dynamicznie rozwijającego się na całym świecie serwisu Facebook. Towarzystwo postawiło na sposób komunikacji, dostosowany do specyfiki mediów społecznościowych – nieformalny język, swobodnie wyrażane opinie osoby zarządzającej funduszami na temat rynku oraz możliwość komentowania wpisów. – Komunikacja w serwisach społecznościowych to szybki i wygodny sposób docierania z ważnymi informacjami do potencjalnych klientów. Wierzymy, że nasza strategia przyniesie nam efekty w postaci uznania nie tylko ze strony mediów, ale przede wszystkim naszych odbiorców. – mówi Agnieszka Padzik-Wołos, odpowiedzialna za komunikację Union Investment w Internecie i nowych mediach.

Oprócz bloga także inne działania prowadzone przez Union Investment TFI nie uszły uwadze mediów. Layouty reklam, użyte w kampanii UniFundusze.pl w sprofilowanej prasie lifestyle’owej zostały zauważone przez branżowy e-magazyn Marketing przy Kawie, który zamieścił je na swoim profilu na Facebook. Cechą wyróżniającą kampanii było to, że do każdego magazynu użyto odrębnego, optymalnie pasującego do profilu czytelnika layoutu.

Mając świadomość, że wywołane zainteresowanie należy umiejętnie podtrzymywać Union Investment TFI nie zwalnia tempa i już szykuje kolejną atrakcję. Wkrótce rusza konkurs dla internautów z okazji 15-lecia działalności Towarzystwa w Polsce. Gdzie szukać szczegółów? W trzecim pod względem liczebności państwie na świecie, czyli na Facebook.

Źródło: Union Investment TFI