Fuzja pod kontrolą

Prezes UOKiK wszczął z urzędu postępowanie wyjaśniające w związku z doniesieniami medialnymi oraz ze skargami klientów dwóch łączących się wiodących instytucji finansowych na polskim rynku. Prezes Urzędu sprawdzi, czy w związku z podziałem Banku BPH SA i przejęciem części jego praw i obowiązków przez Bank Pekao SA naruszone zostały prawa konsumentów.

Z napływających do Urzędu skarg wynika, że mogło dojść do nierzetelnego informowania dotychczasowych klientów Banku BPH SA o konsekwencjach przeprowadzonej transakcji i przejścia ich do Banku Pekao SA. Wątpliwości Urzędu budzą również informacje dotyczące zmiany funkcjonowania niektórych produktów utworzonego banku – przed połączeniem oferowanych przez BPH.

Ponadto UOKiK sprawdzi czy w związku z przenoszeniem danych klientów z systemu informatycznego BPH do Pekao nie doszło do błędnego rozliczania dokonywanych transakcji.

Zgodnie z przepisami, jeżeli zarzuty się potwierdzą, Prezes UOKiK może wszcząć postępowanie właściwe w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. W przypadku stwierdzenia stosowania praktyki Urząd może nakazać zaniechania kwestionowanej praktyki, a na przedsiębiorców nałożyć karę finansową do 10 proc. ubiegłorocznego przychodu.