Gadu-Gadu kupuła 63 proc. akcji spółki LIVECHAT Software S.A.

Dzięki pozyskaniu znaczącego pakietu, spółka Gadu-Gadu S.A. będzie mogła w najbliższym czasie wprowadzić rozwiązania komunikacyjne IM dla sektora biznesowego w oparciu o infrastrukturę sieci Gadu-Gadu. Usługi LIVECHAT Software S.A. będą też nadal oferowane na rynku oprogramowania biznesowego do obsługi klienta.

Łączna cena transakcji za wszystkie nabywane akcje Spółki wynosi 3 mln 721 tys. złotych.

– Gadu-Gadu coraz częściej jest wykorzystywane w biznesie, do kontaktu z klientami, jak i wewnątrz przedsiębiorstw. Oprogramowanie dostarczane przez LIVECHAT Software pozwoli nam na wdrożenie w szybkim czasie wyspecjalizowanej biznesowej komunikacji poprzez Gadu-Gadu – mówi Krzysztof Szalwa z Zarządu Gadu-Gadu S.A. – Dzięki temu Gadu-Gadu stanie się jeszcze bardziej przydatne w codziennej pracy, komunikacja biznesowa będzie odbywała się na numerach GG, technologicznie natomiast użytkownik zyska profesjonalne oprogramowanie biznesowe. Już dzisiaj wiele firm podaje nr GG obok tradycyjnego numeru telefonu czy e-maila – dodaje Piotr Pokrzywa z Zarządu Gadu-Gadu S.A.

– Wchodząc do grupy kapitałowej Gadu-Gadu S.A. zyskujemy silnego inwestora, co umacnia pozycję LIVECHAT Software jako lidera internetowej komunikacji biznesowej – mówi Maciej Jarzębowski, Prezes Zarządu LIVECHAT Software S.A. – Dzięki inwestycji Gadu-Gadu będziemy w stanie szybko zaoferować naszym klientom jeszcze lepsze i bardziej zaawansowane rozwiązania – dodaje Mariusz Ciepły, Dyrektor IT LIVECHAT Software S.A.

LIVECHAT Software S.A. jest producentem oprogramowania komunikacyjnego dla klientów biznesowych opartego na wykorzystaniu protokołów instant messaging (IM). Spółka powstała w 2002 roku w odpowiedzi na potrzeby komunikacyjne przedsiębiorstw związane z rosnącą liczbą użytkowników Internetu. Od tego czasu tworzone przez LIVECHAT Software narzędzia maksymalizują satysfakcję klienta i obniżają koszty obsługi.

Głównymi produktami spółki LIVECHAT Software jest oprogramowanie: LIVECHAT Communicator i LIVECHAT Contact Center. LIVECHAT Communicator umożliwia przedsiębiorstwom optymalizację internetowej komunikacji pomiędzy pracownikami wewnątrz organizacji oraz zewnętrznymi partnerami. Oprogramowanie Contact Center pomaga zwiększyć sprzedaż realizowaną lub wspomaganą przez Internet, obniżyć koszty obsługi oraz zwiększyć satysfakcję klienta, który otrzymuje nowy kanał komunikacji z firmą.

Od 2006 roku produkty firmy dostępne są na rynku międzynarodowym. LIVECHAT Software współpracuje z wiodącymi firmami na rynku marketingu elektronicznego, dzięki czemu oprogramowanie LIVECHAT Software oferowane jest poprzez sieć ponad 200 wyspecjalizowanych portali z oprogramowaniem.