Superbrands to niezależna organizacja, która działa od ponad 10 lat, obecnie już w 41 krajach.
Jej zadaniem jest promowanie i nagradzanie silnych marek na poszczególnych rynkach. Organizacja rozpowszechnia ideę „brandingu” poprzez wydawanie albumów przedstawiających opis sukcesu (studium przypadku) najmocniejszych na danym rynku brandów.
Marki, które znalazły się w „biblii brandingu” wyłaniane są w kilku etapach przez Radę Marek. W skład pierwszej polskiej Rady Marek weszły niezależne autorytety ze świata biznesu, reklamy i mediów – m.in. Henryka Bochniarz, Nina Kowalewska-Motlik, Jacek Dzierwa, Aleksander Krzyżowski, Paweł Kastory, Krzysztof Kruszewski, Krzysztof Najder, Jarek Ziębiński, Vadim Makarenko, Piotr Aleksandrowicz, Grzegorz Kiszluk, Wlademar Tevnell oraz Wojciech Romański.
Partnerem Supebrands Polska jest ProMarka.
Uroczysta Gala wręczenia Oskarów Marketingu, podczas której zostaną wręczone statuetki Superbrands w poszczególnych kategoriach jest podsumowaniem rocznej edycji konkursu. Galę w Auli Politechniki Warszawskiej uświetnią swoją obecnością przedstawiciele nagrodzonych marek oraz wybitne osobistości polskiej kultury, biznesu i polityki. Występował będzie Adam Sztaba wraz z zespołem, a gwiazdą wieczoru będzie: Leszek Możdżer. Sponsorem głównym Gali jest DPD Masterlink.
Nagrody – statuetki przedstawiające zwycięską kobietę trzymającą w wyciągniętej dłoni lśniącą gwiazdę, która jest uosobieniem siły tkwiącej w markach, zaprojektował znany rzeźbiarz Marek Kowalski, którego dzieła można było ostatnio podziwiać w warszawskiej Zachęcie.
Wśród 75 najsilniejszych marek, aż 39 to marki polskie (m.in. Dr I. Eris jako jedyna polska marka kosmetyczna).