Gant: łagodne pokryzysowe odbicie na rynku mieszkań

Mijający 2010 rok był przełomowym dla dolnośląskiego dewelopera. Gant Development SA z sukcesem zadebiutował na największym rynku lokalnym – rynku warszawskim.

Od momentu uprawomocnienia się pozwolenia na budowę Kaskady na Woli minęło dopiero 8 miesięcy, a dziś w Kaskadzie jest już sprzedanych ponad 200 mieszkań.

To, co działo się na rynku mieszkaniowym w 2010 roku można określić mianem „łagodnego pokryzysowego odbicia”. – Pojawiło się wiele nowych inwestycji, które są coraz lepiej dostosowane do potrzeb i możliwości klientów, zwiększyła się dostępność kredytów zarówno dla inwestorów, jak i nabywców mieszkań, a ceny mieszkań, zwłaszcza w nowo wprowadzanych projektach, były niższe, co dodatkowo zachęcało do zakupów i poprawiło ogólną sprzedaż na rynku – zauważa Karol Antkowiak, Prezes GANT Development SA.

Sprzedaż mieszkań w Kaskadzie na Woli ruszyła 10 kwietnia 2010 roku podczas Targów Mieszkaniowych tabelaofert.pl organizowanych przez redNet Media w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. W ciągu 21 pierwszych dni Gant sprzedał 21 lokali. Obecnie sprzedanych jest już ponad 200 mieszkań, a kilkanaście zostało zarezerwowanych.

– Monitoring rynku deweloperskiego prowadzony przez analityków firmy Emmerson wskazuje na około 25-procentowy udział Kaskady na Woli w łącznej sprzedaży nowych mieszkań w dzielnicy. To niewątpliwie bardzo dużo, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że w każdym miesiącu tego roku na Woli realizowano ponad 20 projektów deweloperskich – mówi Marcin Płaziński, Zastępca Dyrektora Działu Badań i Analiz w Emmerson.

Jakie mieszkania sprzedawały się najszybciej? Z badań pozakupowych wynika, że największym zainteresowaniem nabywców cieszyły się mieszkania 2-pokojowe o powierzchni 45-55 mkw. Wybór takiej powierzchni wynika z faktu, że najczęściej lokal nabywały jedno- bądź dwuosobowe gospodarstwa domowe. Głównym czynnikiem decydującym o wyborze mieszkania w Kaskadzie na Woli była lokalizacja, która jednak dopiero w połączeniu z niewygórowaną ceną czyniła ofertę konkurencyjną.

Gant Development SA przed wejściem na największy rynek mieszkaniowy w Polsce przeprowadził szczegółowy monitoring inwestycji zlokalizowanych na Woli, a także za pomocą formularzy umieszczonych na stronie internetowej zbadał preferencje mieszkaniowe i akceptowalne poziomy cen lokali.

– Zależało nam, aby nasza pierwsza inwestycja w Warszawie była jak najlepiej dostosowana do oczekiwań przyszłych mieszkańców. Struktura mieszkań dopasowana do potrzeb nabywców, funkcjonalne lokale i przystępne ceny w dobrej lokalizacji to główne czynniki decydujące o tak dużym zainteresowaniu inwestycją – podsumowuje Dariusz Wilk, Dyrektor Marketingu w Gant Development SA.

Kaskada na Woli dzięki swojemu położeniu pozwala zaoszczędzić także sporo czasu, zdrowia i pieniędzy na dojeździe do centrum. W ramach kampanii „Żyj bez korków” przeprowadzone zostały badania wśród kierowców podróżujących po stolicy, które wykazały, że Warszawiacy muszą poświęcić na dojazd do pracy codziennie średnio 52 minuty. Jeżdżąc samochodem 5 dni w tygodniu do pracy i z powrotem, spędzają oni rocznie w samochodzie ponad 415 godzin, czyli średnio 17 dób w roku.

Źródło: Gant Development