„Gazeta Wyborcza” jedną z najbardziej godnych zaufania marek Europy

Nagroda ta świadczy o wysokiej ocenie marki „Gazety Wyborczej”. Traktujemy ją jako wyraz uznania czytelników zarówno dla jakości treści redakcyjnych jak i podejmowanych przez nas działań związanych z promocją tytułu. Dziękujemy czytelnikom za to wyróżnienie. – powiedziała Anna Bogdańska, dyrektor marketingu „Gazety Wyborczej”.

„European Most Trusted Brands” jest prestiżowym corocznym badaniem dotyczącym postrzegania marek prowadzonym wśród czytelników wydawnictwa Reader`s Digest (ponad 4 miliony osób w Europie). Celem badania jest sprawdzenie, które z ogólnoeuropejskich i lokalnych marek są kojarzone z najwyższą jakością, największą wartością w stosunku do ceny, najsilniejszym wizerunkiem i najpełniejszym zaspokojeniem potrzeb klienta. Badanie przeprowadzono we wrześniu i październiku 2005 r., w 14 europejskich krajach.

W ramach badania przeanalizowano 25 434 odpowiedzi, z czego 1109 w Polsce. Wysłano 271 765 ankiet w Europie – w Polsce 10 000. Ankietowani zostali wyłonieni z bazy klientów Reader’s Digest. Dobór próby i wyniki były tak ważone, aby profil respondentów oddawał faktyczny przekrój demograficzny każdego kraju.

Złota Statuetka przyznawana jest marce, na którą spontanicznie zagłosowało najwięcej osób.