Gazeta Wyborcza na czele rankingu czytelnictwa w kwietniu

Według badań PBC General w kwietniu 2006 r. tygodniowe czytelnictwo „Gazety Wyborczej” wyniosło 22,6% (w marcu 21,1%). Jest to największy tygodniowo zasięg czytelniczy spośród wszystkich gazet w Polsce, większy od bulwarówki „Fakt”, którą w tym miesiącu czytało 19,8% Polaków. „Gazeta” zanotowała największe tygodniowe czytelnictwo pierwszy raz od dwóch lat. Według wskaźnika CPW (tzw. czytelnictwo dzienne) „Gazeta Wyborcza” uplasowała się na drugiej, za „Faktem”, pozycji z wynikiem 6,6%. „Dziennik”, który wystartował w połowie kwietnia nie był poddany badaniu przez PBC.

Bardzo dobre wyniki czytelnicze „Gazety Wyborczej” to efekt skutecznie zaplanowanych działań zarówno po stronie redakcyjnej, jak i promocyjnej. Ten wynik jest dla nas szczególnie ważny, gdyż pokazuje, że czytelnicy doceniają wysoką jakość dziennikarstwa „Gazety Wyborczej”. A to jest dla nas najważniejsze – powiedział Piotr Niemczycki, wiceprezes Agory, wydawcy „Gazety Wyborczej”.