GDPR w branży ubezpieczeniowej

W branży ubezpieczeniowej zaufanie odgrywa kluczową rolę w pozyskaniu i utrzymaniu lojalnych klientów. Dodatkowo, ochrona danych osobowych szczególnie zyskuje na znaczeniu w ostatnim czasie w związku z rozporządzeniem GDPR. Firmy mają jeszcze niecały rok, aby się do niego dopasować. Chcąc zapewnić odpowiednią ochronę danych swoich klientów, INTERAMERICAN, lider branży ubezpieczeniowej w Grecji, rozszerzył zakres współpracy z firmą SAS.

Nowe rozwiązanie SAS for Personal Data Protection wspiera INTERAMERICAN w dążeniu do stania się całkowicie cyfrową firmą ubezpieczeniową. Platforma SAS ma także dać pewność klientom, że ich dane osobowe są chronione przed potencjalnymi naruszeniami bezpieczeństwa. To rozwiązanie jest elementem szerzej zakrojonej inicjatywy Data Governance, która ma usprawnić procedury dotyczące zarządzania informacjami i danymi, czyniąc je bardziej dostępnymi, kompletnymi oraz dokładnymi.

Zalety rozwiązania SAS for Personal Data Protection

Obecna infrastruktura technologiczna połączona ze zintegrowanym rozwiązaniem SAS znacznie poprawia zgodność procedur INTERAMERICAN z GDPR. Platforma SAS for Personal Data Protection zapewnia następujące funkcjonalności:

To podręcznikowy przykład sytuacji, w której istniejący ład danych (ang. Data Governanace) został rozbudowany, aby spełnić wymogi GDPR – mówi Olivier Penel, Dyrektor działu Data Management Business w regionie EMEA w SAS. Inwestycja nie ma jedynie na celu wsparcia realizacji wymogów GDPR. Stwarza podwaliny lepszych relacji z klientem opartych na zaufaniu, daje nowe możliwości wykorzystania danych osobowych w procesie podejmowania decyzji oraz projektach mających na celu zwiększenie zaangażowania klientów.

Nasza organizacja pracuje obecnie nad przejściem do ery cyfrowej oraz skupia się na budowie długoterminowych relacji z klientami opartych na zaufaniu. Chcąc sprostać na czas wyzwaniu jakim jest GDPR, wybraliśmy SAS jako dostawcę zintegrowanego, kompletnego rozwiązania. SAS for Personal Data Protection pomoże nam spełnić wymogi nowego rozporządzenia oraz zdobyć zaufanie klientów – tłumaczy Xenophon Liapakis, CIO w INTERAMERICAN.

INTERAMERICAN to organizacja nieustająca w wysiłkach, aby podnieść poziom innowacji i zwiększyć konkurencyjność poprzez wdrożenie nowatorskich technologii – dodaje Nikos Peppas, Country Manager Grecji, Cypru oraz Bułgarii w SAS.Dzięki inwestycji w rozwiązanie SAS for Personal Data Protection, INTERAMERICAN może mieć pewność, że będzie w stanie nie tylko sprostać wyzwaniom związanym z wprowadzeniem GDPR, ale również innym, wynikającym z nadejścia cyfrowej ery.