W kampanii wykorzystano technologię lentykularną (druk 3D) polegającej na przenoszeniu efektów 3D i animacji na płaskie powierzchnie. Kampania trwająca do lutego 2009 roku obejmuje pokaz dwóch nowych obrazów – jeden przedstawiający olimpijskiego płotkarza a drugi kolarza – promujących Igrzyska Olimpijskie na panelach bocznych trzystu taksówek w Londynie. Dzięki zastosowaniu technologii druku soczewkowego wraz z poruszaniem się taksówek, oryginalne obrazy ‘ożywają w ruchu’.
GE zorganizowało także spotkanie biznesowe na temat olimpiady, mające na celu przedstawienie kompleksowych problemów i rozwiązań infrastrukturalnych dla gospodarzy. Wydarzenie to zgromadziło wielu partnerów zaangażowanych w organizację Igrzysk, m.in. prezesów firm sektora prywatnego i publicznego, włącznie z Londyńskim Komitetem Organizacyjnym Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich (LOCOG) i organizacją Olympic Delivery Authority (ODA). Tematem przewodnim spotkania były zagadnienia związane z przemyślanym i zrównoważonym rozwojem oraz stworzone przez GE rozwiązania obejmujące technologie nie tylko z dziedziny dystrybucji energii, prądu i wody, ale także opieki medycznej i systemów zabezpieczeń, które firma zamierza wdrożyć na olimpiadę w Londynie i w innych projektach infrastrukturalnych w Wielkiej Brytanii. Goście tego spotkania mogli zwiedzić interaktywną wystawę pokazującą, w jaki sposób nowoczesna technologia może wesprzeć biznes i społeczeństwo w zredukowaniu negatywnego wpływu na środowisko, bez strat w efektywności rozwiązań.
Przykłady dotychczasowych inicjatyw GE związanych z Igrzyskami Olimpijskimi:
Promowanie Igrzysk Olimpijskich i budowanie marki GE
Od momentu ogłoszenia partnerstwa z Igrzyskami Olimpijskimi w 2005 roku, GE wykorzystywało status sponsora do budowania świadomości swojej marki wśród przedstawicieli biznesu na kluczowych światowych rynkach. Kampania prasowa i reklama zewnętrzna w Pekinie skupiały się wokół technologii wykorzystujących energię wiatru, uzdatniania wody i systemów oświetlenia, które były promowane w gazetach, magazynach biznesowych, ale także na autobusach i billboardach na lotniskach w głównych miastach Chin, m.in. w Pekinie, Szanghaju i Guangzhou. Aby dotrzeć do turystów odwiedzających Pekin na czas olimpiady, GE stworzyło interaktywną grę, którą zainstalowano w taksówkach. Poprzez ekrany dotykowe, pasażerowie mieli dostęp do planu Igrzysk Olimpijskich i mapy przedstawiającej obiekty olimpijskie i opisy technologii, które przyczyniły się do ich wybudowania. Kluczowymi elementami kampanii telewizyjnej były przede wszystkim technologie zastosowania wiatru, biopaliw i silników lotniczych prezentowane w trzech reklamach w sieci NBC. Promocja marketingowa w USA mocno zaznaczyła swoją obecność w cyfrowych mediach dzięki ośmiu nowym reklamom internetowym wprowadzonym na czas igrzysk.
GE Imagination Center – Centrum Wyobraźni GE
W ramach programu aktywizacji działań w Pekinie, firma GE wybudowała Centrum Wyobraźni (GE Imagination Center) w samym sercu Centrum Tenisowego – Olympic Green. Dwupiętrowa konstrukcja o powierzchni prawie 1 500 m², umożliwiała lepsze poznanie firmy GE, jej technologii oraz zapoznanie się z marką GE turystom i fanom sportu odwiedzającym Centrum Wyboraźni. Wśród zaproszonych gości byli m.in. prezydent Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego Jacques Rogge, premier Kolumbii Brytyjskiej Gordon Campbell, burmistrz Londynu Boris Johnson i przewodniczący LOCOG Sebastian Coe. Centrum Wyobraźni łączyło pięć chińskich żywiołów – drewno, ogień, ziemię, metal i wodę z kluczowymi technologiami GE zastosowanymi do realizacji olimpijskich przedsięwzięć obejmujących infrastrukturę energetyczną i wodną, zaplecze medyczne, transport i oświetlenie. Po zakończeniu Igrzysk Olimpijskich w Pekinie, Centrum Wyobraźni przeniesiono i zainstalowano w holu nowej chińskiej siedziby GE w Szanghaju.
GE Decathlon Challenge: motywacyjne programy wynagradzania sprzedawców
W ramach działań sponsoringowych, GE opracowało szereg inicjatyw motywacyjnych skierowanych do klientów, konsumentów i własnego działu sprzedaży. GE Decathlon Challenge to flagowy program angażujący prawie 40 tysięcy pracowników firmy na całym świecie. Za pomocą prostych narzędzi cyfrowych, zespoły sprzedawców działające na całym świecie, od Brazylii po Chiny, mogą tworzyć własne wersje projektu promującego olimpiadę wśród pracowników i dystrybutorów. Opcje konfiguracji programu uwzględniają kryteria pomiaru, narzędzia komunikacji z uczestnikami, a także internetowy zarząd dbający o informowanie pracowników o aktualnych zwycięzcach i zachęcanie do zdrowej konkurencji. Po niezwykle udanych programach pilotażowych na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w 2006 roku w Turynie, GE zainicjowało 150 motywacyjnych programów wynagradzania sprzedawców różnych branż na całym świecie, które promowały olimpiadę Pekin 2008. Wszystkie dotychczasowe programy przyniosły ponad 190 milionów dolarów dochodu w 2007 i 2008 roku. W przeszłości tego typu projekty były realizowane na szczeblu lokalnym, jednakże, sponsorowanie ogólnoświatowego wydarzenia jakim są Igrzyska Olimpijskie, dało firmie GE możliwość wdrożenia unikatowego programu na skalę światową.
Więcej informacji na stronie www.ge.com/olympicgames