Gemplus wprowadza linię „plastic fantastic”

Gemplus twierdzi, że krok ten jest odpowiedzią na istniejący obecnie na rynku trend. W obliczu większej konkurencji ze strony firm nie będących bankami, instytucje finansowe potrzebują większej widoczności swoich marek i poszerzenia asortymentu swych produktów.

W ofercie są już karty przezroczyste, perfumowane, a nawet karty reagujące na ciepło. Karty dotykowe dostępne są w trzech różnych wzorach – jeans, piasek i skóra węża, a oprócz tego mamy karty świecące w ciemności, oraz z efektami trójwymiarowymi i holograficznymi. Całości dopełniają karty o niekonwencjonalnych kształtach – mini karty i karty o zakrzywionych krawędziach.

Konkurencja w branży kart płatniczych jest już tak duża, że wydawcy – banki, różne instytucje finansowe, a także sieci sprzedaży detalicznej, cały czas poszukują sposobów wyróżnienia się na rynku. Potrzebują osobnych ofert skierowanych do poszczególnych grup odbiorców, a jednym z bardziej skutecznych sposobów rozróżnienia ich jest właśnie oryginalny wygląd kart.

W grudniu 2005 roku japońska firma JCB wprowadziła kartę zapachową Linda. Ta skierowana do kobiet karta zawierała perfumy z nutą cytrusową.

Pomysł wprowadzenia takiej karty powstał w oparciu o ankietę przeprowadzoną w grupie 6 tysięcy klientów. Więcej niż połowa respondentów wskazała, że aromaterapia, stosowanie perfum czy olejków do kąpieli odgrywa istotną rolę w ich życiu. JBC postanowiła skorzystać z wyników ankiety i stworzyć kartę o specjalnym zapachu Linda Sweet Card. Zawiera on nuty zapachów owoców cytrusowych – mandarynki, grejpfruta i cytryny.