Od 7 maja 2007 rusza drugi etap kampanii reklamowej firmy ubezpieczeniowej Generali. Będzie ona poświęcona innowacyjnemu rozwiązaniu w zakresie likwidacji szkód, oferowanemu przez Generali w ramach polisy Autocasco.Generali jako pierwsze towarzystwo ubezpieczeń na polskim rynku wprowadza uproszczoną procedurę wypłaty odszkodowań. W czasie spotkania z rzeczoznawcą Generali, załatwiane są wszystkie formalności związane ze szkodą i klient dostaje kartę płatniczą Generali, na którą w ciągu 2 dni wpływa odszkodowanie. W tym momencie uproszczona procedura będzie dotyczyła szkód do wartości 3 tys. zł. Prawdopodobnie w przyszłości kwota będzie podwyższana. Pieniądze można będzie bezpłatnie wypłacić z bankomatu lub zapłacić nimi na przykład w serwisie samochodowym. Karta będzie wydawana przez Citibank Handlowy.
Rozwiązanie Generali jest dużą innowacją na rynku – firma nie tylko promuje obrót bezgotówkowy, co przede wszystkim chce przyspieszyć czas wypłaty odszkodowania z AC. Zgodnie z umową firma ubezpieczeniowa ma na wypłatę 30 dni. Standard rynkowy to ok. 7 dni. Zaproponowane przez Generali dwa dni będą więc czymś nowym, chociaż niekoniecznie wyjątkowym. Karta będzie jednak wyróżnikiem bez względu na to, co zrobią konkurenci.
Z pozycji bankowca, pomysł Generali nie jest niczym nowym. Swoje karty płatnicze wydają na podobnych zasadach nawet producenci parówek, wafli, etc. W ich przypadku są to jednak nagrody. Dlaczego karta, a nie gotówka? Bo ta pierwsza jest wciąż w naszym społeczeństwie statusem nowoczesności. Stąd w przypadku Generali można spodziewać się efektu transferu skojarzeń przypisanych do kart jako takich, właśnie na tę firmę. Teoretycznie przecież przelew na rachunek bankowy klienta też może trwać dwa dni – jednak marketingowo to nie to samo. Karta jest zatem swego rodzaju symbolem nowej oferty. A przy okazji ciekawym sposobem na dodatkowe zainteresowanie mediów tym tematem.