Uproszczona procedura likwidacji szkód w Generali ma zastosowanie w przypadku szkód komunikacyjnych rzeczowych (AC/OC), szkód z Autocasco (czerwona karta Generali) oraz szkód majątkowych, również tych zgłaszanych i likwidowanych przez telefon.
Do uproszczonej procedury likwidacji szkód kwalifikowane są przypadki:
– pierwszej szkody z danej polisy,
– szkody, które nie powstały bezpośrednio po zawarciu umowy ubezpieczenia,
– szkody, które na podstawie innych przesłanek nie zostały zakwalifikowane do prowadzenia wg standardowej procedury.
Nowe limity kwotowe
Generali po przeprowadzeniu analizy przebiegów szkodowych i wewnętrznej kontroli dotychczasowego procesu likwidacji szkód, podjęło decyzję o uatrakcyjnieniu oferty i podwyższeniu limitów w ramach procedury uproszczonej w następujących grupach szkód:
– ubezpieczenia komunikacyjne (szkody rzeczowe OC/AC) – z 2500 PLN na 4000 PLN
– ubezpieczenia komunikacyjne (szkody AC z wykorzystaniem przedpłaconej karty płatniczej) z 3000 PLN na 4000 PLN
– ubezpieczenia majątkowe – z 2500 PLN na 4000 PLN
– ubezpieczenia majątkowe (likwidacja przez telefon) – z 1000 PLN na 2000 PLN
– „Z naszych dotychczasowych analiz wynika, że ok. 40% zgłaszanych szkód jest likwidowanych w procedurze uproszczonej. Bogate doświadczenie Generali w zakresie serwisu likwidacji szkód pozwoliło na wprowadzenie bardzo istotnych z punktu widzenia klientów udogodnień. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom poszkodowani klienci bardzo szybko otrzymują należne im odszkodowania. Uproszczona procedura doskonale sprawdza się w przypadku typowych, drobnych szkód, gdzie ilość wymaganych dokumentów jest znacznie ograniczona, a czas podjęcia decyzji o wypłacie jest skrócony do kilku dni. Taka forma obsługi zdecydowanie wpływa przede wszystkim na większą satysfakcję klienta z serwisu oraz dodatkowo optymalizuje wykorzystanie zasobów ludzkich po stronie Generali” – mówi Michał Makarczyk, dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód w Grupie Generali.
Czerwona karta Generali
Od maja 2007 r. Generali jako pierwsza firma na rynku oferuje innowacyjne rozwiązanie w procesie likwidacji szkód komunikacyjnych z Autocasco, które wykorzystuje kartę płatniczą. Nowa forma serwisu ubezpieczeń Autocasco pozwala klientowi na załatwienie wszelkich formalności związanych ze szkodą komunikacyjną w ciągu jednego, krótkiego spotkania. Wystarczy skontaktować się z Towarzystwem dzwoniąc pod całodobowy numer infolinii 0 801 343 343 lub dokonać takiego zgłoszenia na stronie internetowej www.generali.pl albo w Oddziałach Towarzystwa. Po zarejestrowaniu szkody konsultant Towarzystwa niezwłocznie przekazuje sprawę odpowiedniemu rzeczoznawcy, który umawia spotkanie w celu przeprowadzenia oględzin. Te zaś odbywają się w wybranym przez klienta miejscu i czasie. W trakcie oględzin rzeczoznawca wykonuje cyfrową dokumentację fotograficzną zaistniałej szkody oraz ustala wartość odszkodowania. Jeżeli kalkulacja szkody nie przekracza wartości 4000 zł (poprzednio 3000 zł) i jest zaakceptowana przez Klienta, rzeczoznawca od razu przekazuje na jego ręce kartę płatniczą Generali, która zostaje zasilana w ciągu maksymalnie 48 godzin.
Dodatkowo Generali – w przypadku szkód majątkowych do wysokości 2 tys. zł – umożliwia uproszczoną procedurę likwidacji szkody przez telefon – wyłącznie na podstawie rozmowy/wywiadu z klientem. W takiej sprawie decyzje podejmuje likwidator prowadzący rozmowę.
– „Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym klientom nowe rozwiązania, które nie tylko pozwolą zaoszczędzić ich czas, ale przede wszystkim usprawnią proces likwidacji zgłoszonych w Generali szkód. Bardzo nam zależy, żeby jakość obsługi klientów byłą coraz lepsza i w coraz większym stopniu wychodziła naprzeciw ich oczekiwaniom. Nadal pracujemy nad rozszerzeniem naszej oferty i w ciągu najbliższych miesięcy planujemy wprowadzenie uproszczonej procedury likwidacji szkód do innych produktów ubezpieczeniowych” – dodaje Michał Makarczyk.