Generali PPF Holding przejmuje Proama

Generali PPF Holding (GPH) i Groupama podpisały wczoraj umowę, na mocy której GPH nabędzie w swoje struktury polski oddział Groupama, działający pod marką Proama.

Transakcja pozwoli GPH rozszerzyć swoją działalność na jednym z najbardziej rozwijających się, ubezpieczeniowych rynków Europy Środkowo-Wschodniej, wykorzystując dobre wejście Proama na polski rynek. Po zakończeniu transakcji, Generali PPF będzie działać w Polsce w ramach dwóch oddzielnych organizmów pod dwoma markami – Generali i Proama. Transakcja wymaga jeszcze zatwierdzenia przez odpowiednie organy regulacyjne.

Ladislav Bartoníček, prezes Generali PPF Holding powiedział: „Polska jest dla nas strategicznym krajem. Charakteryzuje się jednym z najwyższych wskaźników wzrostu wśród znaczących rynków ubezpieczeniowych Europy Środkowo-Wschodniej. Nabycie Proama pomoże nam rozszerzyć naszą działalność na tym obiecującym rynku.”

Pierre Lefèvre, dyrektor generalny Działalności Międzynarodowej Groupama SA, wyjaśnił: „Decyzja Groupama o sprzedaży polskiej działalności ubezpieczeniowej jest częścią szerszego planu zmniejszenia wydatków i kosztów inwestycji. Niemniej jednak, grupa wierzy w model ekonomiczny Proama i chce dać jej szansę na kontynuowanie doskonałego rozwoju.” Dodał: „Ta transakcja pozwala Proama funkcjonować w strukturze Generali PPF Holding i korzystać z jego dynamiki i profesjonalizmu. „

Proama, polski oddział Groupama, rozpoczęła swoją działalność kampanią reklamową pod koniec stycznia 2012. Proama rozpoczęła swoją działalność od segmentu detalicznego i ubezpieczeń komunikacyjnych, dystrybuowanych za pośrednictwem trzech kanałów: telefonu, internetu i multiagencji. Do tej pory Proama sprzedała ponad 100 tys. polis, co jest wynikiem znacznie powyżej pierwotnego planu.

Ladislav Bartoníček dodał: „Kupujemy spółkę o bardzo dobrej strategii, o doskonałych umiejętnościach jej wdrażania przez kadrę zarządzającą, która udowodniła swoją zdolność do reagowania na potrzeby rynku. Osiągane wyniki sprzedaży dowodzą, że strategia dystrybucji Proama to udany pomysł. Planujemy rozwijać ten model dystrybucji, aby zmaksymalizować naszą obecność na rynku.”

Transakcja pomiędzy Groupama i GPH nie będzie miała wpływu na istniejące umowy ubezpieczenia i poziom usług świadczonych na rzecz klientów Proama. Zachowane zostaną również zasady współpracy z partnerami Proama, w szczególności ze współpracującymi agentami.

Generali PPF Holding jest obecna na polskim rynku ubezpieczeniowym poprzez spółkę zależną Generali Polska. Przypis składki brutto Generali Polska wyniósł 1,9 mld PLN w 2011 roku. W okresie tym ubezpieczenia majątkowe wzrosły o 28% (w porównaniu do wzrostu rynku o 12%) i ubezpieczenia na życie z regularną składką wzrosły o 20% (5 razy szybciej niż wzrost rynku). Generali Polska jest obecnie jednym z najbardziej dynamicznych firm ubezpieczeniowych na polskim rynku. Oferuje fundusze emerytalne oraz inne produkty zabezpieczenia finansowego prawie 2 milionom klientów detalicznych i korporacyjnych.

Źródło: Generali