Generali wchodzi na rynek direct

Od samego początku klienci usługi Generali Direct będą mogli nabywać pełny pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych, a także polisy mieszkaniowe i podróżne. Sprzedaż w formie direct będzie dla Generali uzupełniającym kanałem dystrybucji, komplementarnym dla tradycyjnych sieci sprzedaży.

Dzięki wdrożeniu nowego modelu dystrybucji swoich usług Grupa Generali stała się w ten sposób w 100 procentach kompleksowym ubezpieczycielem w Polsce, zarówno w rozumieniu zakresu oferty produktowej, jak i kanałów dostępu do usług firmy.

– Dotychczas brakowało nam zdalnego kanału dostępu do naszej oferty, przez co narażaliśmy się na tracenie z pola widzenia rynku wartego kilkaset mln zł rocznie. Od teraz potrzebę bycia w 100% kompleksowym ubezpieczycielem wypełniamy. Chcemy zaoferować klientom najwyższej jakości produkty ubezpieczeń komunikacyjnych, mieszkaniowych i podróżnych, które charakteryzować będzie atrakcyjna na rynku direct cena – mówi Andrzej Jarczyk, Prezes Zarządu Grupy Generali w Polsce.

Klienci Grupy Generali zyskają możliwość zakupu produktów ubezpieczeniowych za pośrednictwem telefonu oraz Internetu. Do ich dyspozycji firma oddaje wykwalifikowanych konsultantów, dostępnych pod ogólnopolskim numerem telefonu 95-05 oraz internetowy serwis www.generalidirect.pl .

Od początku klienci będą mogli nabyć pełny pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych firmy, w tym:

– AC
– OC
– NNW
– Assistance,

a także:
– ubezpieczenia mieszkaniowe,
ubezpieczenia podróżne.

Działalność Generali na rynku direct będzie się różniła od modelu funkcjonowania większości konkurentów firmy. Kanał sprzedaży bezpośredniej – przez telefon i Internet – będzie w strategii Generali pełnił rolę uzupełniającego kanału dystrybucji, komplementarnego dla własnych, tradycyjnych sieci sprzedaży.

– Forma sprzedaży bezpośredniej będzie dla Generali pełniła rolę uzupełniającego – w stosunku do sieci agencyjnej – kanału dystrybucji usług. Nie będziemy też uczestniczyć w obserwowanym ostatnio wyścigu, w którym na ogromne kampanie reklamowe wydaje się czasem wyższe kwoty, niż pozyskuje przypisu składki – komentuje Prezes Andrzej Jarczyk.

Generali zapowiada, że wyróżnikiem firmy na rynku direct będzie także najwyższej jakości serwis likwidacji szkód. – Na rynku direct chcemy wyróżniać się najwyższej jakości produktami, ich atrakcyjną ceną oraz rozbudowanym serwisem likwidacji szkód, wraz z jakością jego procesów, wykwalifikowanym zespołem oraz ogólnopolską siecią i doświadczeniami zdobywanymi od niemal 10 lat naszej obecności na polskim rynku – dodaje Michał Gomowski, Członek Zarządu Generali TU, odpowiedzialny w Grupie Generali za pion ubezpieczeń majątkowych.

Swoją ofertę na rynku direct Grupa Generali adresuje do osób chętnie korzystających ze zdobyczy nowych technologii, dokonujących transakcji e-commerce, aktywnych, dla których zdalna forma kontaktu z ubezpieczycielem wynika z ich trybu życia i akceptacji dla takich narzędzi sprzedażowych jak telefon i Internet. Generali będzie chciało dotrzeć głównie do Klientów powyżej 28 roku życia, mieszkańców większych miast, użytkowników popularnych marek samochodów.

– Rynek usług finansowych w formule direct w Polsce rozwija się dzięki coraz większej popularności usług bankowości internetowej, a także pokaźnym środkom finansowym, wydawanym zarówno przez banki, jak i w ostatnim czasie również ubezpieczycieli na promocję ich produktów dystrybuowanych za pośrednictwem telefonu i Internetu. Chcemy wykorzystać fakt pobudzenia tego rynku i dotrzeć do nowych grup klientów, których nie mielibyśmy szansy pozyskiwać, gdybyśmy nie wdrożyli nowej możliwości sprzedaży w formule direct – dodaje Andrzej Jarczyk.

Generali szacuje, że w pierwszym roku działalności sprzedaż w kanale direct wyniesie kilkadziesiąt tysięcy różnego rodzaju polis. Firma może pozyskać w ten sposób kilkanaście mln zł przypisu składki.

– Nie wykluczamy, że w przyszłości – wraz z postępującym wzrostem świadomości ekonomicznej oraz ubezpieczeniowej Polaków, a także wraz z coraz większą popularyzacją Internetu w Polsce – ten kanał dystrybucji będzie pełnił coraz większą rolę w strategii Generali – podsumowuje Prezes Andrzej Jarczyk.