Generali wdraża nową kampanię wizerunkową

19 grudnia br. Generali rozpocznie pierwszą od kilku lat na polskim rynku wizerunkową kampanię reklamową. Głównymi mediami kampanii będą telewizja i Internet, zaś kreacja wykorzystuje wizerunek Adama Małysza, z którym Generali współpracuje na płaszczyźnie sponsorskiej już od 7 lat. Działania reklamowe firmy obejmą okres 19 grudnia br. – 22 stycznia 2012 r.

W najbliższych dniach Generali planuje pierwszą od kilku lat wizerunkową kampanię reklamową, która będzie wykorzystywać wizerunek Adama Małysza, byłego skoczka, a obecnie kierowcy rajdowego. W zaplanowanej kampanii wizerunkowej Generali chce wykorzystać „nowy rozdział” we współpracy z Adamem Małyszem. Były skoczek, obecnie kierowca rajdowy jest bowiem wciąż jedną z najbardziej rozpoznawalnych postaci sportowych, zaś jego start w styczniowym rajdzie DAKAR 2012 wzbudza wielkie emocje wśród rzeszy jego fanów.

Kreacja kampanii a wartości korporacyjne firmy

Główne założenia zaplanowanej kampanii reklamowej to zwiększenie świadomości marki oraz wzrost zaufania do instytucji finansowych w obliczu narastających efektów kryzysu.

Kreacja spotu reklamowego będzie pokazywać Adama Małysza w kontekście zarówno niebezpiecznych wydarzeń, jak i pozytywnych momentów związanych z jego karierą jako skoczka i kierowcy rajdowego.

– Chcemy przede wszystkim pokazać, że ubezpieczyciel jest partnerem dla swoich klientów na każdym etapie ich życia. To znaczy zapewnia zarówno ochronę w momentach nieprzewidzianych i niebezpiecznych zdarzeń losowych, jak również w dobrych momentach, gdy planujemy pozytywne zmiany w życiu lub chcemy realizować swoje pasje i marzenia. Stąd główne hasło kampanii: „Generali – Na dobre i złe. Na wszelki wypadek” – mówi Paweł Wróbel, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu w Generali.

W komunikacji Generali chce podkreślić wartości, jakimi kieruje się w swojej działalności biznesowej: zaufanie, partnerstwo i pewność ochrony na każdym etapie współpracy z Klientami. Ponadto nowy rozdział kariery Adama Małysza, związany z rajdami samochodowymi niesie za sobą ryzyko, które doskonale wpisuje się w charakter działalności firmy ubezpieczeniowej, pozwalając na budowanie pozytywnych skojarzeń z marką, jako ubezpieczyciela zapewniającego bezpieczeństwo we wszystkich sytuacjach życiowych.

– „Generali roztacza opiekę sponsorską i ubezpieczeniową nad Adamem Małyszem od 7 lat, będąc z nim zarówno, gdy sięgał po mistrzowskie tytuły jak i w czasach słabszej formy i wyników sportowych. Z otwartą przyłbicą możemy zatem stwierdzić, że przez wszystkie te lata byliśmy z Adamem na dobre i złe. Na jego przykładzie chcemy pokazać, że hasło naszej kampanii to nie reklamowy slogan, ale istota naszej działalności ubezpieczeniowej” – dodaje Paweł Wróbel.

Telewizja

Głównym medium w kampanii będzie telewizja. Emisja spotu reklamowego rozpocznie się 21 grudnia br. i potrwa do 22 stycznia 2012 r. W kampanii zostaną wykorzystanie zarówno główne stacje telewizyjne o dużym zasięgu jak i stacje tematyczne i niszowe.

Internet – do wygrania udział w rajdzie z Adamem Małyszem

Medium wspierającym w kampanii będzie Internet. Głównym miejscem, do którego kierowany będzie ruch kampanii w Internecie to specjalnie przygotowany Landing Page. Jego głównym elementem będzie gra internetowa – „Generali Challenge” – imitująca rajd samochodowy. Zadanie uczestników to jak najszybsze pokonanie trasy rajdu, składającego się z czterech etapów, które rozpoczynać się będą w czterech kolejnych tygodniach trwania kampanii. Zwycięzca, który uzyska najlepszy wynik we wszystkich czterech etapach otrzyma wyjątkową nagrodę – udział w rajdzie RMF Morocco Challenge 2012 jako członek załogi RMF Caroline Team (co-drive), w którym jechać będzie również Adam Małysz.

Innowacyjnym rozwiązaniem jest możliwość powiązania udziału w grze z mediami społecznościowymi tj. Facebookiem. Dla uczestników konkursu firma przygotowała również dodatkowe nagrody rzeczowe w postaci zestawów gadżetów. Konkurs rozpocznie się już 19 grudnia br. i potrwa do 15 stycznia 2012 r.

Kampania internetowa promująca grę „Generali Challenge” będzie prowadzona zarówno na największych portalach (onet.pl, wp.pl, interia.pl, gazeta.pl.) jak i na portalach niszowych dostosowanych do grupy docelowej firmy. Dodatkowo do promocji strony wykorzystane zostaną także linki sponsorowane w wyszukiwarce internetowej Google.

Źródło: Generali