Generali wspiera kampanię społeczną na rzecz transplantacji

Celem kampanii, organizowanej przez Europejską Fundację Honorowego Dawcy Krwi – Krewniacy, jest zwiększenie społecznej świadomości dotyczącej transplantacji, przywrócenie zaufania społecznego do transplantologii oraz rozpowszechnianie kart „Oświadczenia woli”.

Organizatorem kampanii „Łańcuch Krewniaków – Moja Karta Oświadczenia Woli” jest Europejska Fundacja Honorowego Dawcy Krwi, inicjator ogólnopolskiej kampanii „Krewniacy”, która od wielu lat działa na rzecz promocji honorowego krwiodawstwa.

Fundacja obecnie dąży do zdobycia większej akceptacji idei transplantacji. Adresatami kampanii są mieszkańcy zarówno dużych aglomeracji, jak i mieszkańcy wsi w wieku 18-39 lat. Do uczestnictwa w projekcie zostały zaproszone znane osoby ze świata sportu oraz filmu, których wizerunek zostanie wykorzystany do nagłośnienia akcji i zwiększenia zaangażowania społecznego.

Kampania promocyjna, ma na celu propagowanie, przybliżanie oraz dążenie do zwiększenia akceptacji społecznej dla idei transplantacji. Wsparciem akcji będzie 450 banerów przekazanych do instytucji w całym kraju, które wyraziły chęć przystąpienia do projektu. Zadaniem każdej z nich będzie wywieszenie banera w widocznym miejscu i eksponowanie go przez co najmniej miesiąc. Po upływie tego czasu instytucja zobowiązuje się znaleźć inną instytucję, która zgodzi się wywiesić baner w nowym miejscu. W ten sposób powstanie łańcuch poparcia dla idei transplantacji – Łańcuch Krewniaków.

Kampanii będzie towarzyszyła specjalna strona internetowa (www.transplantacje.org), na której będą zamieszczane aktualne informacje dotyczące przebiegu akcji. Ze strony internetowej będzie można się dowiedzieć o kolejnych etapach projektu, instytucjach w nim uczestniczących, a także zobaczyć galerię zdjęć m.in. z miejsc ekspozycji billboardów oraz pobrać kartę „Oświadczenie Woli”.

Wsparcie finansowe Generali dla ogólnopolskiej akcji Krewniaków, wspierającej ideę transplantologii to dopiero początek współpracy obu instytucji. Generali planuje włączyć się również w inne działania prowadzone przez Fundację, tak by stać się jej bliskim partnerem, wspierającym Fundację nie tylko na niwie sponsorskiej.