Genesys kupuje firmę VoiceGenie

Założona w 2000 roku firma VoiceGenie, jest liderem głosowych rozwiązań samoobsługowych. Oprogramowanie firmy opiera się na Voice XML – technologii, używanej w samoobsługowych aplikacjach głosowych, mających zastosowanie w centrach obsługi klientów. Ze względu na to, iż VXML stanowi wsparcie między innymi dla: informacji telefonicznej, wskazywania kierunku połączenia i wirtualnych recepcjonistów, jest szeroko rozwijana przez operatorów telekomunikacyjnych. Technologia Voice XML jest coraz częściej stosowana w firmowych aplikacjach głosowych, na przykład w celu kontrolowania stanu zamówień firm. VoiceGenie jest zarządzana przez 90-osobową radę w Toronto. Silną pozycję na światowym rynku portali głosowych osiągnęła dzięki obsłudze największych dostawców usług, takich jak: Orange, Verizon i AT&T.

Według firmy analitycznej Gartner Dataquest, VoiceGenie zajmuje drugą pozycję na światowym rynku – zaraz po firmie Genesys, która jest liderem. Połączenie obu firm umocni pozycję Genesys i sprawi, że będzie on niekwestionowanym liderem na szybko rozwijającym się rynku. Prognozy wskazują, że w ciągu najbliższych trzech lat, rynek podwoi się. Połączone przedsiębiorstwa zajmą tym samym jedną czwartą rynku, co da im niemal 2,5 – krotną przewagę nad największym konkurentem. Genesys spodziewa się również przyspieszenia trendu w rozwoju rozwiązań IVR (interactive voice response) do standardów nowego oprogramowania Voice XML. Firma rozszerzy ofertę dla przedsiębiorstw, udostępniając im szeroki asortyment wewnętrznych i sieciowych usług, w tym usług zarządzanych.

Rosnące zastosowanie systemów rozpoznania mowy jest silną motywacją do zastępowania starzejących się systemów IVR, systemami opartymi na standardach portali głosowych – napisał w najnowszym raporcie analityk firmy Gartner – Drew Kraus. Dodatkowo sprzedawcy zapowiedzieli wycofanie systemów IVR, skłaniając tym samym niektóre przedsiębiorstwa do szybszego ich zastępowania nowymi rozwiązaniami.

Poprzez nabycie VoiceGenie, już trzy miesiące po zakupie firmy GMK, wiodącego w Brazylii dostawcy rozwiązań samoobsługowych, potwierdzamy nasze zaangażowanie na rynku samoobsługowych portali głosowych
– powiedział Wes Hayden, Prezes firmy Genesys. VoiceGenie dzięki jej technologiom i pozycji rynkowej jest firmą bardzo szanowaną, szczególnie w Ameryce Północnej. Zakup udziałów VoiceGenie to świetny wybór, który z całą pewnością umocni pozycję Genesys w branży samoobsługowej. Będzie to możliwe dzięki ogromnemu wkładowi talentu, komplementarnym technologiom, a także partnerom firmy. To krok, który przyspieszy naszą strategię, polegającą na dostarczaniu najlepszych rozwiązań softwarowych.

Wierzymy, że rynek potrzebuje wyraźnego lidera, skoncentrowanego na standardowych rozwiązaniach, które przyspieszą i ułatwią szerokie zastosowanie aplikacji głosowych – powiedział Thomas Charlton, Prezes VoiceGenie. Razem z firmą Genesys staniemy się liderem światowego rynku, a platforma głosowa Voice XML stanie się uniwersalnym rozwiązaniem dla wielu firm.