GEpard: Passat i Volkswageny najbardziej popularne wśród samochodów używanych w 2006

Z analiz specjalistów portalu mojeauto.pl wynika, że rynek samochodów używanych coraz bardziej się rozrasta, jednak niezmiennie interesują nas te same marki i modele. W ubiegłym roku również najbardziej popularnym samochodem używanym w serwisie GEpard był Volkswagen Passat, zaś ulubioną marką Volkswagen.

Patrząc na czołową dziesiątkę najbardziej popularnych modeli znajdziemy tam aż sześć niemieckich aut (2 Volkswageny, 3 Ople i 1 Audi). Oprócz tego, w czołówce znajdują się dwa Fordy (Mondeo i Focus). Na liście najpopularniejszych marek na najwyższych pozycjach również dominują niemieckie auta. Aż połowa to marki zza Odry i wspomniany wcześniej Ford.

Nagrodę, statuetkę i tytuł Internetowego Samochodu Używanego Roku 2006 wręczył podczas gali Przemysław Łaszczewski, dyrektor Departamentu Sprzedaży Kredytów Samochodowych GE Money Banku: „Ranking popularności aut używanych wyszukiwanych w serwisie GEpard w dużej mierze odzwierciedla specyfikę polskiego rynku samochodów z „drugiej ręki” – solidne niemieckie marki nadal cieszą się największym powodzeniem na rynku wtórnym.”

Porównując ranking modeli z 2006 roku z rokiem 2005, pierwsze dwie pozycje pozostają niezmienne. Można powiedzieć, że pierwsze miejsce niemal od samego początku zajmował Volkswagen Passat, zaś drugie do Opel Vectra. Oba modele należą do klasy średniej, co świetnie obrazuje, jakiego typu aut używanych poszukujemy. Również trzecia pozycja należy do przedstawiciela tego samego segmentu – a jeszcze przed rokiem Ford Mondeo zajmował dopiero szóstą pozycję.

Aż pięć modeli z czołowej dziesiątki należy do segmentu C, czyli klasy średniej niższej. Tylko jedno auto (Opel Corsa) to segment małych aut. Po raz pierwszy w tym roku jednego przedstawiciela ma również segment aut premium – jest to Audi A4.

Top 10 Serwisu GEpard – najczęściej oglądane modele samochodów używanych w 2006 roku

1. Volkswagen Passat – 111498

2. Opel Vectra – 82211

3. Ford Mondeo – 61151

4. Opel Astra – 60670

5. Volkswagen Golf III – 56346

6. Honda Civic – 54642

7. Ford Focus – 52834

8. Audi A4 – 50692

9. Opel Corsa – 50482

10. Toyota Corolla – 47419

W rankingu najczęściej oglądanych marek, poza wspomnianymi już przedstawicielami rynku niemieckiego, pojawiły się dwie marki francuskie (Renault, Peugeot) oraz po jednej japońskiej (Toyota) i włoskiej (Fiat). Na uwagę zasługuje spory awans, w porównaniu do roku 2005, marki Audi (o pięć pozycji).

Top 10 Serwisu GEpard – najczęściej oglądane marki w 2006 roku

1. Volkswagen – 309986

2. Opel – 284542

3. Ford – 199026

4. Audi – 125896

5. Renault – 120032

6. Toyota – 117477

7. Mercedes – 117409

8. Fiat – 95359

9. BMW – 91423

10. Peugeot – 81481

W 2006 roku (w porównaniu z rokiem 2005) nie zmieniły się radykalnie preferencje co do wieku poszukiwanych aut, choć można zaobserwować powolną tendencję wzrostu zainteresowania nieco młodszymi rocznikami. Z nieznaczną przewagą dominują auta w przedziale 4 do 7 lat (ok. 35%), na drugim miejscu prawie ex aequo są samochody do 3 lat oraz od 8 do 10 (po ok. 26%). Auta starsze niż dziesięcioletnie to niecałe 13% udziału w rynku. Wśród roczników najbardziej popularny okazał się 1999.

do 3 lat:

1. Ford Focus

2. Toyota Corolla

3. Ford Mondeo

4. Honda Civic

5. Volkswagen Passat

od 4 do 7 lat:

1. Ford Focus

2. Opel Vectra

3. Opel Astra II

4. Ford Mondeo

5. Toyota Avensis

od 8 do 10 lat:

1. Volkswagen Passat

2. Opel Astra

3. Opel Vectra

4. Ford Escort

5. Volkswagen Golf III

powyżej 10 lat:

1. Volkswagen Golf III

2. Ford Escort

3. Opel Astra

4. Volkswagen Passat

5. Audi 80