Getin Bank, drugi największy polski bank, zapowiada kolejny etap rozwoju sieci – do końca 2012 r. planuje rozbudować sieć franczyzową, liczącą obecnie ponad 240 placówek, nawet o 60 nowych lokalizacji.
Placówki będą otwierane w miastach od 15 do 60 tys. mieszkańców. System franczyzowy Getin Banku wyróżnia się atrakcyjnym progiem przystąpienia (już od 15 do 30 tys. zł, zależnie od wielkości placówki), szeroką ofertą produktową oraz dynamicznie rosnącą efektywnością biznesową. Getin Bank, jako jedyny na rynku, posiada także dedykowany zespół szkoleniowy dla placówek franczyzowych – partnerzy otrzymują dzięki temu stałe wsparcie merytoryczne, biznesowe oraz marketingowe.
W pierwszym kwartale 2012 roku mijają 4 lata od uruchomienia pierwszej placówki franczyzowej Getin Banku. Przez ten czas sieć franczyzowa utrzymuje stałe, dynamiczne tempo wzrostu – w pierwszym roku działania systemu uruchomiono aż 121 placówek partnerskich, zaś rok 2011 r. zamknięty został liczbą 243 czynnych lokalizacji. Na 2012 rok bank zaplanował kolejny etap rozwoju – planuje otworzyć nawet do 60 placówek franczyzowych w miastach od 15 do 60 tysięcy mieszkańców. Projekt ten, zapewniając dotarcie oferty banku do kolejnych mniejszych miejscowości, wpisuje się w konsekwentną strategię rozbudowy instytucji. Getin Bank, drugi największy polski bank, posiada obecnie w sumie ponad 500 placówek własnych
i partnerskich.
„4-lecie istnienia sieci franczyzowej jest dla nas źródłem dużej satysfakcji – bank i partnerzy nie tylko doskonale sprawdzili się na konkurencyjnym rynku, ale też stale zwiększają efektywność prowadzonego biznesu. Dowodem na skuteczność modelu franczyzowego Getin Banku są rosnące z roku na rok zyski naszych partnerów, a także ich zadowolenie ze współpracy. Już 1/3 naszych franczyzobiorców to multiagenci, czyli osoby które posiadają co najmniej 2 placówki franczyzowe. Świadczy to o zaufaniu do Banku i chęci rozwijania biznesu. W 2011 r. na podjęcie współpracy z nami zdecydowało się wielu partnerów przechodzących do nas z innych systemów. Na 2012 rok, w związku z ambitnym planem rozwoju, przygotowaliśmy dla nowych partnerów specjalną ofertę” – mówi Tomasz Majewski – dyrektor Departamentu Dystrybucji Pośredniej.
System franczyzowy Getin Banku wyróżnia się na rynku korzystnymi parametrami – progiem przystąpienia (15 do 30 tys. złotych, zależnie od wielkości placówki), szybkim czasem otwarcia (około 1,5 miesiąca) oraz korzystnymi statystykami rentowności – tzw. break event następuje średnio nie później niż po 6 miesiącach, zaś najlepsi partnerzy osiągają go nawet po 1 miesiącu działania. Placówki franczyzowe mają szeroką ofertę produktową – można w nich przeprowadzić wszystkie operacje związane z prowadzeniem finansów indywidualnych (założyć lokatę, uzyskać kredyt gotówkowy lub hipoteczny, zabezpieczyć przyszłość swoich bliskich, korzystając z produktów długofalowego oszczędzania), a także skorzystać z oferty dla firm.
Bardzo ważnym elementem oferty franczyzowej Getin Banku jest przekazywany partnerom know how – Getin Bank jest jedynym bankiem na rynku, który ma dedykowany zespół szkoleniowy dla placówek franczyzowych. Szkolenia obejmują tematykę od zarządzania biznesem przez wiele innych przydatnych tematów. Towarzyszą im cykliczne spotkania regionalne oraz konkursy wspierające sprzedaż.
Źródło: Getin Noble Bank