Getin Bank bez kanału interentowego?

Kilka dobrych miesięcy temu pisaliśmy o starcie bankowości internetowej w Getin Banku. Jak się okazuje, z internetu w tej instytucji mogą skorzystać… jedynie klienci z sektora MSP. Na nasze pytania o losy bankowości dla klientów indywidualnych, usłyszeliśmy odpowiedź, że poprzednia wersja dostępna była dla byłych klientów Banku Przemysłowego.Nowa wersja bankowości internetowej klientów detalicznych ma być dostępna w najbliższych tygodniach. Trudno tutaj coś jednoznacznie powiedzieć o terminie – ostatni jaki usłyszeliśmy, to koniec tego roku. Do tego momentu można uznać, że Getin Bank jest bankiem bez bankowości internetowej – przynajmniej w tym najpopularniejszym, detalicznym segmencie.

Cała sprawa jest w sumie dość tajemnicza. Na stronie www.getinbank.pl przez długo czas była grafika informująca, że wkrótce ma wystartować bankowość internetowa. I rzeczywiście w końcu się pojawiła. Pisaliśmy nawet na jej temat na łamach Hydeparku – wspominaliśmy o cenach i funkcjonalności. Jak się teraz okazuje – wszystko dotyczyło starego systemu, działającego jeszcze na poprzedniej wersji systemu Def. Z drugiej jednak strony system dla MSP działa sobie normalnie. Bankowość internetowa jest dla klientów indywidualnych niedostępna, chociaż jeszcze parę tygodni temu była informacja na stronie WWW na temat dodatkowej opłaty za korzystanie z tego kanału dostępu. Wciąż można też znaleźć informacje, że przelew kosztuje 1 zł. Co więcej w kodzie strony jest wyraźna „zaślepka” przy wersji dla klientów indywidualnych. Czasu trochę minęło, ale my jesteśmy pewni, że ta bankowość jednak działała i była udostępniana. No cóż – najwyraźniej w celach reklamowych, skoro nowy klient nie mógł z niej skorzystać. Dziwi też kolejność wdrożenia. Zazwyczaj bowiem pojawia się system dla klientów detalicznych – tak było w przypadku BOŚ Banku, tak ma być na przykład w BISE. I w tym ostatnim wdrożenie bardzo się ostatnio przedłuża. Konkurencja twierdzi, że to przez jakieś problemy z systemem Def. No ale to konkurencja twierdzi, a my nie mamy na to żadnych dowodów, a przykład BOŚia temu przeczy. Faktem jest jednak, że Getinowi coś się opóźnia to wdrożenie – aczkolwiek system działa – w tej chwili korzystają z niego pracownicy banku. Klienci mają otrzymać dostęp w najbliższych tygodniach – chyba, że znowu coś się przedłuży. Tak jak start Noble Banku, który był zapowiedziany na 16-go czerwca…

Uzupełnienie tekstu

Jak się okazuje Noble Bank wystartował zgodnie z planem, ale w innej lokalizacji. Lokal na Domaniewskiej wystartuje jako drugi. W chwili obecnej próbujemy zdobyć zdjęcia pierwszej placówki.