Getin Bank wprowadza do aplikacji mobilnej usługę „parkowanie z mPay”

Getin Bank udostępnił swoim klientom nową funkcję w aplikacji mobilnej. Od dzisiaj można już za jej pomocą dokonywać płatności za bilety parkingowe. Usługę dostarczyła firma mPay.

fot. Shutterstock

Getin Bank to kolejna instytucja, która wdrożyła do swojej aplikacji możliwość dokonywania opłat parkingowych. Klienci mogą korzystać m.in. z opcji „start/stop”, czyli płacić za rzeczywisty czas parkowania. W każdej chwili można też sprawdzić, ile czasu pozostało do zakończenia obowiązywania strefy płatnego parkowania. Jeżeli nie zatrzyma się naliczania opłaty przed jego upływem, aplikacja zrobi to automatycznie o właściwej dla danej strefy godzinie.

Bank nie blokuje środków płatniczych na parkowanie do końca działania strefy, a jedynie na kolejny cykl rozliczeniowy, zgodnie z cennikiem danej strefy – zwykle jest to godzina. Po zakończeniu parkowania bank zdejmuje opisaną blokadę i rozlicza rzeczywisty koszt parkowania, zgodnie z cennikiem obowiązującym w danej strefie i dniu. Konieczne jest umieszczenie na szybie auta naklejki, która uchroni przed nałożeniem mandatu za brak biletu.

Dostępne strefy płatnego parkowania oraz informacje dotyczące wybranej strefy można sprawdzić w aplikacji.

mPay jest jednym z operatorów dostarczających usługę opłat parkingowych. Niektóre banki, np. PKO BP czy Santander oferują podobną funkcję, ale z wykorzystaniem konkurencyjnego rozwiązania – moBILETU. Z kolei w aplikacji Banku Pekao dostępny jest moduł dostarczony przez SkyCash.

Źródło: WB/Getin