Getin Bank wprowadza logowanie odciskiem palca do aplikacji. Wkrótce przyspieszy HCE

Już jutro w marketach z aplikacjami pojawi się aktualizacja aplikacji mobilnej Getin Banku. Wśród nowości, które się w niej znajdą, będzie logowanie odciskiem palca, przelewy do ZUS i urzędów skarbowych. Bank zmieni też ekran logowania do aplikacji.

Na najbliższe kilka miesięcy Getin Bank szykuje sporo zmian w swojej aplikacji. Pojawią się funkcje, które pozwolą wam wygodniej zarządzać rachunkiem. Pierwsze nowości zobaczycie już jutro. Najnowsza aktualizacja wniesie trzy ważne zmiany. Przede wszystkim pojawi się możliwość logowania do programu za pomocą odcisku palca. Opcja ta będzie dostępna zarówno dla posiadaczy iPhone’ów, jak i urządzeń wyposażonych w system Android.

Drugą nowością będą formatki przelewów do ZUS i Urzędu Skarbowego. Trzecią, zmieniony ekran logowania. Bank zamieści tam widżet wskazujący stan konta oraz kod Blik. Nowy ekran logowania będzie wyglądał tak:

Natalia Załęcka, Dyrektor Departamentu Digital, Getin Noble Bank uchyliła mi rąbka tajemnicy na temat planowanych kolejnych zmian w aplikacji. Przy kolejnej aktualizacji, która nastąpi pod koniec II kwartału, możemy się spodziewać odświeżonego HCE. Obecnie proces płatności jest nieco bardziej skomplikowany niż u konkurencji – żeby zapłacić zbliżeniowo, trzeba się najpierw zalogować do aplikacji. Z tego względu HCE działa tylko przy aktywnym połączeniu z internetem.

Od czerwca HCE nie będzie wymagało aktywnego łącza, a proces płatności będzie można przeprowadzić bez logowania się do programu. Tak jak to działa na przykład w Android Pay. Kiedy telefon znajdzie się w zasięgu internetu, aplikacja połączy się z bankiem i odnowi pulę płatności.

Bank planuje też wdrożyć możliwość łączenia się z konsultantem jako zweryfikowany użytkownik. Takie rozwiązanie działa już w mBanku. W aplikacji pojawi się nowa ikona umożliwiająca połączenie. Jeśli będziecie chcieli połączyć się już jako zweryfikowany klient, wystarczy że zalogujecie się do programu i klikniecie na ikonkę. Konsultant będzie już wiedział kto dzwoni.

Wśród nowości, które planowane są w dalszym terminie są m.in. przelewy na numer telefonu przez Blik. To rozwiązanie pojawi się już po wakacjach – być może we wrześniu. Do końca roku bank planuje też wdrożyć możliwość wnioskowania o nowe produkty z poziomu aplikacji mobilnej oraz możliwość pobierania wyciągów. Formatka przelewu zostanie natomiast uzupełniona o informację o kosztach przelewu wykonywanego mobilnie.

Chcesz być na bieżąco informowany o nowych wpisach? Dołącz do mnie w serwisach społecznościowych: