Getin Bank: wyniki po 3 kwartałach 2007 roku

Do końca września 2007 roku wynik na działalności bankowej Getin Banku wyniósł 586,7 mln zł i był o ponad 48% wyższy niż w analogicznych miesiącach 2006 roku. W tym samym okresie Getin Bank wypracował zysk netto na poziomie 199,3 mln zł, co stanowi wzrost o ponad 76% do zysku uzyskanego w pierwszych dziewięciu miesiącach 2006 roku (112,8 mln zł).

Bardzo dobre wyniki Getin Banku są efektem dużych wzrostów sprzedaży w czterech głównych segmentach działalności, na jakich koncentruje się bank: kredyty hipoteczne, samochodowe, detaliczne oraz kredyty dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Kredyty detaliczne, w tym w szczególności kredyty gotówkowe stają się istotnym elementem dalszego wzrostu akcji kredytowej Getin Banku. W tym obszarze bank upatruje duże możliwości dalszego zwiększania udziałów w szybko rosnącym segmencie rynku finansowego. Wartość udzielonych przez bank kredytów po 3 kwartałach wzrosła ponad trzykrotnie do kwoty 1 053, 9 mln zł (342,4 mln zł w analogicznym okresie 2006 roku).

W kategorii kredytów samochodowych Getin Bank umocnił swoją pozycję lidera i do końca września zwiększył sprzedaż kredytów samochodowych o 65,6% w stosunku do tego samego okresu 2006 roku, osiągając wynik 1 067,2 mln zł (644,3 mln zł w tym samym okresie 2006r.). Wśród najważniejszych wydarzeń, jakie nastąpiły w 3 kwartale było między innymi wdrożenie i uruchomienie serwisu internetowego Getin Auto Partner, skierowanego do pośredników kredytujących zakup samochodów przy współpracy z Getin Bankiem. Dzięki systemowi Partnerzy na bieżąco mogą śledzić wartości udzielanych przez siebie kredytów, status wniosków czy bieżące prowizje.

Zgodnie z planami rozwija się sprzedaż kredytów hipotecznych. DOM, oddział Getin Banku specjalizujący się w kredytach hipotecznych w ciągu 9 miesięcy udzielił kredytów na kwotę ponad 2 385,7 mln zł, czyli o ponad 44,3% więcej niż rok wcześniej (1 653,6 mln zł).

Na dobre wyniki Getin Banku wpłynęły także kredyty dla małych i średnich przedsiębiorstw. W okresie 9 miesięcy 2007 roku wartość akcji kredytowej dla przedsiębiorstw osiągnęła poziom 1 318,1 mln zł, co stanowi wzrost o ponad 101% do tego samego okresu 2006 roku. Największy wpływ na ten wynik miała sprzedaż produktów finansowych dla małych i średnich przedsiębiorstw w tym produktów factoringowych oraz leasingu. Sam FACTOR in Bank uzyskał ze sprzedaży wynik 566,9 mln zł i był to wzrost o ponad 97,8% w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim (odpowiednio 286,6 mln zł).

Obecnie Bank posiada 151 placówek własnych działających pod szyldem Getin Banku oraz 30 placówek kredytów hipotecznych działających pod marką DOM. Do końca roku sieć własna może przekroczyć liczbę 200 oddziałów. Getin Bank planuje w 2008 roku rozbudowę sieci o kolejne 60 oddziałów własnych oraz uruchomienie 100 placówek franczyzowych. W przypadku placówek własnych bank koncentrował się będzie głównie na dużych miejscowościach, natomiast w przypadku placówek franczyzowych na miejscowościach od 20 000 do 60 000 mieszkańców oraz w dużych miastach, gdzie placówki partnerskie mogą być uzupełnieniem sieci własnej (osiedla peryferyjne, miasta satelitarne, itp.)