Nowatorski system płatności w chmurze, wdrażany przez Getin Bank we współpracy z Oberthur Technologies, Visa Europe i First Data Polska, został uznany za jedno z najlepszych zbliżeniowych rozwiązań płatniczych na świecie i znalazł się wśród finalistów konkursu Contactless&Mobile Awards.
Usługa płatności mobilnych opartych na technologii HCE to kolejne innowacyjne rozwiązanie Getin Banku docenione na forum międzynarodowym.
Contactless&Mobile Awards ma na celu wyróżnienie najlepszych zbliżeniowych rozwiązań mobilnych z wykorzystaniem modułu NFC. Konkurs jest otwarty dla przedstawicieli wszystkich gałęzi biznesu. Finaliści, wśród których znalazł się również Getin Noble Bank, zostali wybrani przez eksperckie jury spośród zgłoszeń z całego świata. Kapituła wyróżniła Bank w kategorii Contactless Payment Collaboration, za efektywną współpracę z Oberthur Technologies, Visa Europe oraz First Data Polska przy wdrażaniu systemu zbliżeniowych płatności mobilnych HCE, dzięki którym Klienci już wkrótce będą mogli dokonywać płatności jedynie za pomocą telefonu komórkowego – niezależnie od wybranej sieci telefonii komórkowej i bez konieczności wymiany karty SIM.
– Nominacja w międzynarodowym konkursie Contactless&Mobile Awards jest kolejnym potwierdzeniem wysokiej jakości i skuteczności rozwiązań technologicznych wprowadzanych przez Getin Noble Bank. Naszym celem jest tworzenie nowoczesnej, ale przede wszystkim praktycznej oferty, która ułatwi Klientom codzienne korzystanie z usług finansowych. System płatności mobilnych w chmurze jest krokiem milowym w rozwoju technologii bankowych. Mamy nadzieję, że nasi Klienci docenią to innowacyjne rozwiązanie, które umożliwi im zastąpienie tradycyjnego portfela tym wirtualnym, wyposażonym w wygodnenarzędzia płatności zbliżeniowych i alternatywnych – mówi Paweł Wawiernia, Dyrektor Departamentu Kart Płatniczych i Płatności Alternatywnych, Getin Noble Bank.
Getin Bank rozpoczął pilotażowy program wygodnych i bezpiecznych zbliżeniowych płatności mobilnych w technologii HCE pod koniec grudnia 2014 roku. Usługa jest kierowana do Klientów posiadających telefon komórkowy wyposażony w moduł NFC i działający w systemie operacyjnym Android 4.4 lub nowszym. Warunkiem uzyskania dostępu do „wirtualnego portfela” i korzystania z rozwiązania opartego o chmurę będzie jedynie instalacja dedykowanej aplikacji mobilnej Getin Banku i rejestracja w systemie transakcyjnym mobilnej karty płatniczej Visa. Przy wykonywaniu transakcji trzeba będzie zalogować się do wygodnej aplikacji i przyłożyć telefon do czytnika płatności zbliżeniowych. Za pomocą aplikacji Klienci będą mogli zarządzać kartami płatniczymi i przeglądać historię przeprowadzonych transakcji. Getin Bank udostępni rozwiązanie płatności w chmurze swoim Klientom na przełomie I i II kwartału br.