Getin Online i Open Online z interfejsem "kafelkowym". I wpadką

W miniony weekend Getin Noble Bank zmienił interfejs bankowości internetowej w swoich internetowych oddziałach Getin Online i Open Online. W obu systemach wprowadzono znany z Getin UP interfejs „kafelkowy”. Nie obyło się jednak bez wpadki.

Kiedy Getin Noble Bank wprowadzał na rynek konto Getin UP, zapowiedział że docelowo nowy interfejs bankowości internetowej zostanie wprowadzony także w internetowych oddziałach Getinu, czyli w Getin Online i Open Online. Tak też się stało w miniony weekend. W obu systemach wprowadzono „kafelkowy” układ przycisków. Szerzej na ten temat pisaliśmy już przy okazji omawiania oferty Getin UP.

Zdania o nowym interfejsie są podzielone – jednym się podoba, drudzy wolą klasyczną wersję systemu. Ja należę do tej pierwszej grupy. Do niedawna klienci Getin UP mieli możliwość przełączenia się na stary interfejs Getinu, ale z początkiem maja obowiązuje już tylko nowa skórka.

 

Nowy Getin Online


Nowy Open Online


Od pierwszego czerwca nowy, kafelkowy interfejs działa w Getin Online i Open Online. W obu przypadkach jest to kopia rozwiązania z Getin UP. Klient może więc dowolnie zarządzać ustawieniami na stronie głównej, przesuwać kafelki, zmieniać ich wielkość i kolejność. O ile uda mu się zalogować, bo okazuje się, że część klientów miała z tym problem. Po pierwszym logowaniu do nowego interfejsu pojawiał się bowiem komunikat informujący o zmianach w systemie. Niestety, niektórzy klienci nie mogli wyłączyć tego komunikatu i przejść do systemu transakcyjnego.

Skargi natychmiast posypały się na facebookowym profilu Getin Online oraz na YouTube. Część osób narzeka także na zbyt jasną czcionkę, która uniemożliwia komfortowe korzystanie z systemu.


Źródło: YouTube, komentarze pod filmem o nowym interfejsie Getin Online

 

Źródło: Facebook, internetowy profil Getin Online

Ja natomiast spotkałem się z innym problemem. Po zalogowaniu do nowego Open Online okazało się, że moja karta debetowa do rachunku, której ważność wygasła w kwietniu, jest nadal aktywna. Tyle że nie jest to już karta debetowa, a kredytowa – a dokładniej Karta Kredytowa Niebieska. Napisałem prośbę o wyjaśnienie sprawy, ale nie otrzymałem jeszcze odpowiedzi.


Nowy interfejs w Getinie może się podobać lub nie. Klienci jeszcze przez jakiś czas będą mogli korzystać ze starej wersji systemu, ale prawdopodobnie za jakiś czas zostanie ona wyłączona na dobre. Wydaje się jednak, że bank powinien powiadomić klientów o planowanych zmianach nieco wcześniej. Zwłaszcza że nie są to jedynie kosmetyczne poprawki, lecz kompletna przebudowa interfejsu bankowości elektronicznej.

Za przykład może w tym miejscu posłużyć mBank, który o planowanym wdrożeniu nowej wersji systemu internetowego informuje już od miesięcy, zamieszczając w internecie filmy oraz wysyłając mailing do klientów. Nawiasem mówiąc zastanawiam się, czy mBank ma jeszcze jakieś asy w rękawie, czy na filmach pokazał już wszystkie nowości (oprócz nowego logo). Przekonany się już jutro, bo oficjalny start banku zaplanowano na wtorek. Na PRNews relacja po konferencji prasowej.

Komentuje Wojciech Sury, Rzecznik Getin Banku:
Niewielka część Klientów korzystających z Getin Online i Open Online mogła w trakcie ostatniego weekendu odczuwać utrudnienia związane z dostępem do systemu transakcyjnego. Było to związane z wprowadzeniem nowego interfejsu oraz poszerzeniem funkcjonalności bankowości internetowej.Obecnie odnotowujemy jedynie incydentalne przypadki zgłoszeń związanych z tymi utrudnieniami. Aktualnie prowadzone są prace zmierzające do jak najszybszego i definitywnego rozwiązania zaistniałego problemu.

Napisz do autora: wboczon@prnews.pl