Getin Noble Bank zaczyna proces migracji klientów DnB Nord. Już w weekend zostaną oni oficjalnie klientami Getin Banku. Dostaną nowe karty i taryfy, ale będą też musieli zmienić numery rachunków. Placówki DnB zostaną przekształcone w oddziały pod szyldem Getin UP.
W maju ubiegłego roku DnB Nord poinformował, że zmienia profil działalności: rezygnuje z bankowości detalicznej i skupi się na korporacjach. Transakcją zostało objętych 35 tys. klientów, głównie wspólnot mieszkaniowych, małych firm i osób indywidualnych (bez pakietu hipotek). Ponieważ do ich obsługi konieczne są placówki, bank wystawił na sprzedaż także 40 oddziałów, które będą zbędne dla dużych klientów. Nabywcą okazał się Getin Noble Bank, który w październiku poinformował o podpisaniu umowy przedwstępnej. Pod koniec stycznia Komisja Nadzoru Finansowegote wyraziła zgodę na sprzedaż części biznesu przez DnB Nord na rzecz Getin Banku.
W najbliższy weekend zacznie się migracja klientów detalicznych DnB do Getin Banku. Już wcześniej dostali oni listy informujące o zmianach. Ci, którzy zdecydowali się na zmianę banku i przeniesienie do Getinu, w dniach 24-26 maja będą musieli liczyć się z utrudnieniami w dostępie do usług. Zostanie wyłączona bankowość internetowa i telefoniczna oraz zostaną zamknięte oddziały. Będzie też problem z realizowaniem transakcji kartowych. Wszystko ruszy w poniedziałek. Od tego dnia klienci będą mieli dostęp do systemu bankowości internetowej oraz oddziałów Getin Noble Banku. Karty z logo Getin Banku będzie można aktywować już w poniedziałek po weekendzie migracyjnym.
Z utrudnieniami muszą liczyć się też klienci, którzy zostali w DnB Nord, bo na przykład mają tam kredyt mieszkaniowy. Od poniedziałku zostanie im do dyspozycji tylko jedna placówka – w Warszawie przy ulicy Postępu 15C.
Klienci detaliczni, którzy przenoszą się do Getinu, powinni już dostać przesyłki z kartami i listami informującymi. Z ich punktu widzenia mankamentem będzie zmiana numeru rachunku na nowy, bo te nie są przenoszone między bankami. Ale jeszcze przez trzy miesiące przelewy wpływające na stare konto będą przekierowywane na nowy numer. Z punktu widzenia klienta konieczne będzie więc poinformowanie pracodawcy i urzędów o nowych numerach, a także dokonanie zmian w zleceniach stałych i poleceniach zapłaty.
Ci, którzy zdecydowali się przenieść do Getinu, będą korzystali z produktów jakie posiadali w DNB Nord na dotychczasowych warunkach. Nic nie będzie jednak stało na przeszkodzie, aby mogli zamienić swój rachunek na nowy Getin UP. O systemie pisałem szerzej tutaj. Przypomnijmy, że bank zebrał w jednym miejscu zlepek różnych nowości produktowych – od managerów finansów, przez różne programy wspomagające oszczędzanie i bankowość mobilną, po płatności NFC – i upchnął to w jednym pakiecie. Konto jest flagowym produktem w ofercie banku, poniekąd symbolem nowego otwarcia i nowego podejścia do klientów (bank chce być relacyjny). To także ten rachunek, w ramach którego bank wydaje reklamowaną w telewizji kartę z wyświetlaczem. Zresztą opcjonalnie, bo jest tam kilka innych do wyboru. Osobiście uważam, że o wiele ciekawszą propozycją od karty z wyświetlaczem jest opisywana niedawno karta dla kierowców, dzięki której można kupować paliwo po 3,95 zł.
Konto Getin UP jest bezpłatne przy aktywnym używaniu karty, a w DnB Nord za najtańszy pakiet płaciło się 9 zł. Obsługa innych produktów będzie prowadzona zgodnie z tabelą opłat i prowizji obowiązującą dotychczas w Banku DnB. Zapewniono mnie, że klienci nie poniosą żadnych kosztów wynikających ze zmiany banku.
Dokonując nowego otwarcia w ramach marki Getin UP, przedstawiciele Getin Banku mówili, że placówki DnB Nord odegrają ważną rolę w projekcie. To na ich bazie powstaną nowoczesne placówki odświeżonego Getinu. Skokowo wzrośnie także liczba klientów korzystających z oferty Getin UP. Tylko w pierwszym kwartale tego roku, czyli tuż po uruchomieniu sprzedaży nowej oferty, Getin zwiększył liczbę prowadzonych ROR-ów o ponad 51 tys. (do blisko 650 tys.). Bank nie podał mi, ilu klientów detalicznych DnB zdecydowało się na ofertę Getin UP. Szczegóły zostaną zaprezentowane wkrótce. Sam DnB Nord nie był istotnym graczem w detalu – prowadził około 22 tys. ROR-ów. Podobno większość została przeniesiona do Getin UP.
Komentarz DnB Nord do artykułu:
Zgodnie z zasadami transakcji – Klienci (ich produkty) przenoszeni są do Getin Noble Banku na zasadzie cesji, czyli na dokładnie tych samych warunkach, które obowiązywały ich dotychczas. Z punktu widzenia tych Klientów, wybór innej oferty cenowej możliwy będzie dopiero po migracji, czyli po 27 maja. Klienci, którzy pozostaną w DnB NORD mają do swojej dyspozycji wspomnianą placówkę w Warszawie przy ul. Postępu 15C, jednak większość operacji mogą oni zlecić, zrealizować w bankowości internetowej czy przez telefon. O wszystkich zmianach bank informował swoich klientów z odpowiednim wyprzedzeniem.
Napisz do autora: wboczon@prnews.pl