Usługi świadczone przez Getronics były elementem większego projektu prowadzonego przez Pekao SA i mającego na celu doprowadzenie do sytuacji, w której wszystkie transakcje realizowane przez klientów w oddziałach, za pośrednictwem bankomatów czy Internetu będą wykonywane w czasie rzeczywistym.
Początki współpracy pomiędzy Pekao SA i firmą Getronics w zakresie realizacji tego projektu sięgają 2001 roku. Wówczas to w ciągu niespełna 6 miesięcy dostarczono i zainstalowano w jednostkach banku ponad 5 tys. komputerów osobistych, które zastąpiły wykorzystywane tam dotychczas terminale znakowe. Rok kolejny przyniósł nowe zlecenie na serwis gwarancyjny i pogwarancyjny urządzeń będących na wyposażeniu placówek banku, takich jak komputery, drukarki, serwery. W ramach przygotowań do migracji do jednolitego systemu bankowego w jednostkach dawnej Grupy Pekao (BDK, PBKS, PBG), na przełomie lat 2002 i 2003 zainstalowano kolejne 10 tys. komputerów, 820 drukarek i 800 serwerów. W roku 2003 dokupiono jeszcze 1300 komputerów. W latach 2003 i 2004 specjaliści Getronics aktywnie uczestniczyli w procesie migracji do nowego systemu bankowego, czuwając nad jego sprawnym przebiegiem w jednostkach Banku. Warto dodać, ze większość prac związanych
z migracją sprzętu była wykonywana poza godzinami pracy i w weekendy, aby nie powodować utrudnień dla klientów banku.
Od marca 2002 roku Getronics jest odpowiedzialny za całościową obsługę serwisową placówek Banku, zapewniając sprawne działanie ponad 30 tys. urządzeń takich jak stacje robocze, serwery i drukarki. Wykonanie tego zadania jest możliwe dzięki sieci 15 placówek lokalnych w największych miastach Polski. Każdy pracownik banku może liczyć na fachową pomoc i usunięcie problemu w ciągu zaledwie kilku godzin od jego zgłoszenia.
Jednym z trudniejszych zadań w ramach powierzonego zlecenia była instalacja dużej ilości sprzętu w krótkim czasie (ponad 10 tys. komputerów w ciągu 6 miesięcy). Przedsięwzięcie było złożone pod względem logistycznym, wymagało bowiem koordynacji dostaw od różnych producentów, wysyłki wybranego sprzętu do 800 placówek bankowych, a także nadzoru nad pracami ekip instalacyjnych. Przy tym wszystkim, rzeczą najważniejszą było zapewnienie ciągłości pracy placówek bankowych. Należy też dodać, ze Pekao SA stawia wysokie wymagania jakościowe, którym może sprostać jedynie doświadczony dostawca.
Getronics Polska to część międzynarodowego koncernu IT z centralą w Amsterdamie, jeden z 30 oddziałów firmy na świecie. Ponad 36 proc. globalnych dochodów koncernu pochodzi z realizacji zleceń na rzecz instytucji finansowych. W Polsce Getronics na stałe współpracuje z takimi firmami jak Pekao SA, Fortis Bank, ABN AMRO, a przychody ze sprzedaży na rzecz klientów sektora bankowego generują 62 proc. obrotów.
„Wybierając Getronics jako swego partnera Bank Pekao kierował się doświadczeniami z dotychczasowej współpracy, potencjałem firmy
i kompetencjami naszych pracowników. Jestem przekonany, że sprawnie i terminowo wykonując powierzone nam zadania potwierdziliśmy iż jesteśmy godni zaufania, którym nas obdarzono.” – komentuje Artur Kowalski, Dyrektor Sprzedaży, nadzorujący projekt z ramienia Getronics Polska.