Giganci e-płatności rywalizują o polski rynek

PayPal pierwszy udostępnił polskim internautom możliwość dokonywania przelewów w polskiej walucie. Natychmiast odpowiedział na to jego światowy rywal Moneybookers. W ostatnich dniach zawarł sojusz z portalem Onet.pl, by promować za jego pośrednictwem swoje usługi. Obaj operatorzy oferują konkurencyjne, w porównaniu do opłat bankowych, prowizje za dokonanie przelewów. W przypadku Moneybookers koszt przelewu nie przekracza 0,5 euro, czyli 2 zł. W PayPalu – wysyłający nie płaci za przelew nic, adresat za odbiór pieniędzy – 1,35 zł. Natomiast w banku klient za przelew krajowy zapłaci nawet 5 euro, a za międzynarodowy do 30 euro.

Dodatkowym atutem operatorów jest możliwość dokonywania transakcji w czasie rzeczywistym oraz łatwość i bezpieczeństwo obsługi. Do dokonania przelewu wystarczy adres e-mail, a adresat nie widzi danych nadawcy, na przykład numeru konta. Operatorzy liczą, że uda im się przyciągnąć polską emigrację, a także internautów handlujących w sieci.

Obecnie w Polsce zarejestrowanych jest już ponad 100 tys. kont PayPal. Moneybookers, który działa w Polsce od 2,5 roku, ma dotychczas około 65 tys. użytkowników. Dzięki sojuszowi z Onetem chce w ciągu dwóch lat zdobyć ich około 3 mln.