Tegoroczne Międzynarodowe Targi Marketingu Bezpośredniego (IDMF) w Londynie (22-24 lutego) zapowiadają się bardzo ciekawie. Korzystając z okazji, korporacja Acxiom postanowiła uświetnić to wydarzenie prezentacją wprowadzanego właśnie w Wielkiej Brytanii (docelowo w całej Europie) nowego systemu segmentacji klientów Personicx. Rozwiązanie to pozwoli na istotną zmianę jakości działań marketingowych globalnych firm, które mają szansę na lepsze zrozumienie swoich klientów oraz możliwości ich porównywania i ewaluacji w poszczególnych krajach. Nowy produkt, Personicx International, powstał w wyniku połączenia wiedzy eksperckiej Acxiom w obszarze zarządzania informacjami oraz największej bazy danych o konsumentach pozyskanej w wyniku włączenia w struktury korporacji grupy Claritas Europe i Consodata.
Bruce Carroll, Strategic Development Leader, na temat korzyści oferowanych przez Personicx mówi następująco: „Tradycyjnie marketerzy korzystają z segmentacji demograficznych czy geodemograficznych stworzonych na potrzeby poszczególnych rynków. Personicx, który jest produktem specyficznym dla każdego kraju, daje ponad to możliwość efektywnego przeglądu i porównywania konsumentów określonych marek w poszczególnych krajach. Biorąc za przykład producentów samochodów – podczas gdy sprzedawane przez nich marki są w większości krajów takie same lub podobne, ich odbiorcy znacząco się różnią pod względem stylu i fazy życia czy też postrzegania marki. Personicx International zapewni im spójne zaplecze analityczne umożliwiające identyfikację segmentów o wysokiej lub niskiej penetracji na poszczególnych rynkach. W efekcie Acxiom będzie mógł pomóc klientom lepiej dostosować ich aktywność marketingową do różnych rejonów geograficznych przy wykorzystaniu jednego, spójnego rozwiązania.”
Nowy system segmentacji będzie dostępny w USA oraz we wszystkich krajach europejskich, gdzie Acxiom posiada swoje oddziały, a więc: w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Polsce, Holandii i Portugalii.
„ W Polsce trwają jeszcze prace nad naszą wersją Personicx’a i włączenia posiadanych przez nas informacji o rodzimych konsumentach do jednego, międzynarodowego systemu – mówi Leszek Konkel, Prezes Acxiom Polska. – Spodziewamy się, że na przełomie II i III kwartału będziemy mogli zaprezentować już naszym klientom gotowe rozwiązanie. Mamy nadzieję, że podobnie jak w Wielkiej Brytanii, gdzie przebudowa dotychczasowego sytemu segmentacji na Personicx została entuzjastycznie przyjęta przez klientów, także w Polsce produkt będzie odpowiadał potrzebom naszych marketerów.”