Gmina musi zapytać pracownika, nim go ubezpieczy

Grupowe ubezpieczenia na życie zawierane przez gminy to przykład umów, które zawierane są przez inny podmiot, a dotyczą innego podmiotu. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, pracownik, który ma zostać objęty taką ochroną, powinien najpierw wyrazić na to zgodę. Natomiast zmiana warunków umowy ubezpieczenia, jeśli odbywa się bez wiedzy ubezpieczonego, w żadnym razie nie może naruszac jego praw ani też praw osoby uposażonej.

W sytuacji, kiedy poziom określonego w umowie ubezpieczenia poziom ryzyka ulegnie zmianie, strony mogą dokonać zmiany zakresu ochrony, a co za tym idzie – wysokości składki na bardziej adekwatną. Nie powinno to jednak mieć miejsca w przypadku umów ubezpieczenia zawartych przed samorządy.

„Samorząd nie może przecież wydać więcej na ubezpieczenie, niż wynika to z przetargu”, czytamy w Gazecie.

Więcej na ten temat w artykule Łukasza Sobiecha zatytułowanym „Przy wykupie polisy potrzebna jest zgoda samorządowca”, w dzisiejszym wydaniu Gazety Prawnej, s. D6.

Więcej informacji na temat ubezpieczeń w Dziale Ubezpieczenia Portalu Bankier.pl