15 marca br. w czasie uroczystej gali towarzyszącej Kongresowi Sprzedaż zostały wręczone prestiżowe Certyfikaty Firma Przyjazna Klientowi. Szesnastu nowych laureatów może od dzisiaj posługiwać się przyznanym Godłem przez okres dwunastu miesięcy.
Program Certyfikacyjny Firma Przyjazna Klientowi już od siedmiu lat wyróżnia organizacje, którym nieobca jest maksyma „klient nasz pan”. Program organizowany przez Fundację Obserwatorium Zarządzania cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorstw i instytucji, dla których obsługa klienta stanowi priorytet. Prestiżowe Godło, które otrzymują najlepsi uczestnicy programu to gwarancja przyjaznej i profesjonalnej obsługi klienta.
W czasie Gali Certyfikat otrzymało szesnaście organizacji:
- Adliner Sp. z o.o.
- Black Point S.A.
- Bibby Financial Serivces Sp. z o.o.
- BTInfo Biuro Tłumaczeń
- Dentalux Sp. z o.o.
- Fabryka Adrenaliny CN GROUP Sp. z o.o.
- Galeco Sp. z o.o.
- GDN Airport Services Sp. z o.o.
- General Logistics Systems Poland Sp. z o.o.
- Kontekst HR Polska Sp. z o.o.
- PEWIK Gdynia Sp. z o.o.
- SAS Institute Sp. z o.o.
- Sunrise System sp. z o.o.
- Szkoła Języków Obcych Dialog
- TP S.A.
- Wanzl
Program Certyfikacyjny Firma Przyjazna Klientowi skierowany jest do przedsiębiorstw i instytucji, które chcą potwierdzić wysoką jakość obsługi klienta oraz uzyskać cenne dane i rekomendacje. Organizacje, które zdecydują się na uczestnictwo w Programie przechodzą szczegółowy audyt, którego celem jest przeprowadzenie diagnozy obsługi klienta w firmie. Badania prowadzone w ramach projektu obejmują przede wszystkim wszechstronną analizę satysfakcji klientów firmy prowadzoną różnymi metodami. Jedną z nich jest badanie kwestionariuszowe klientów firmy lub instytucji. Badana jest obsługa prowadzona telefonicznie, za pośrednictwem strony internetowej oraz bezpośrednio, np. w punktach sprzedaży. Oprócz tego do organizacji przechodzących audyt wysyłany jest tzw. tajemniczy klient (mystery client), który samodzielnie sprawdził jakość, szybkość i dokładność obsługi.
Oprócz badanie klienckiego, audyt w ramach Firmy Przyjaznej Klientowi zawiera wszechstronną analizę całościowej polityki obsługi klienta jaką prowadzi organizacja. Ocena dokonywana jest na podstawie ankiety samooceny, wywiadów z osobami odpowiedzialnymi za sprzedaż/obsługę klienta w organizacji, oraz porównanie wyników danej organizacji z docelowymi danymi benchmarkowymi i wynikami innych organizacji biorących udział w badaniu w okresie ostatnich 12 miesięcy. W efekcie tak szczegółowej analizy, firmy oraz instytucje, którym przyznane zostaje Godło mogą poszczycić się polityką obsługi klienta prowadzoną na najwyższym poziomie, zgodnie ze standardami wyznaczanymi przez liderów rynku.
Godło Firma Przyjazna Klientowi stanowi gwarancję dla obecnych oraz potencjalnych klientów, że organizacja stawia ich potrzeby na pierwszym miejscu.
Źródło: obserwatorium.pl