Google blokuje pośladki

Serwis zrealizowała agencja interaktywna huevo na zlecenie polsko-niemieckiej spółki Kadefarm, dystrybutora Posterisan – jednego z najskuteczniejszych preparatów, wspomagających osoby cierpiące na dolegliwości spowodowane przez te częste schorzenie. Dla potrzeb realizacji, wykorzystano motyw zdjęciowy będący częścią globalnego wizerunku leku (producent: niemiecka firma Dr.Kade).

Wsparcie dla serwisu miała stanowić kampania z wykorzystaniem intensywnie promowanych

w ostatnim czasie boksów Google. Wkrótce po starcie emisji, polski zespół Google AdWords zdecydował o jej wstrzymaniu, klasyfikując witrynę jako "treść dla dorosłych". Jako uzasadnienie tej decyzji, zespół Google przekazał informację, iż:

[…] Obecnie na Państwa stronie znajdują się następujące elementy, które uważamy za przeznaczone dla dorosłych: na stronie inicjującej pokazane są gołe pośladki. […].

Decyzja osób reprezentujących dominującą wyszukiwarkę, skłania do refleksji nad granicą ochrony użytkowników przed "nagością". Szczególnie w sytuacji, kiedy internet stanowi solidne źródło informacji dla znaczącego procentu użytkowników, dotkniętych lub zagrożonych tą powszechną chorobą cywilizacyjną.