Google i eBay podpisują wieloletnią umowę

Firma Google Inc. oraz firma eBay Inc. ogłosiły dzisiaj podpisanie wieloletniej współpracy, której celem jest maksymalizacja korzyści dla użytkowników, sprzedawców i reklamodawców współpracujących z obiema firmami na całym świecie. Umowa składa się z dwóch części obejmujących reklamę tekstową i reklamę w technologii „click-to-call”.

Według umowy Google będzie wyłącznym dostawcą reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania w serwisach eBay na całym świecie, z wyłączeniem Stanów Zjednoczonych. Dodatkowo, eBay i Google planują zintegrowanie i wprowadzenie reklamy przy użyciu funkcji „click-to-call”, która umożliwia globalne wykorzystanie usług obu firm – Skype i Google Talk w zakresie wyszukiwania i zakupach online. Firmy uzgodniły, że warunki finansowe dla określonych elementów składowych umowy obejmują podział przychodów, jednak szczegółów umowy nie podano.

„Cieszy nas, że poszerzamy zakres naszej wieloletniej współpracy z Google w celu wykorzystania nowych możliwości oferowanych przez rynek, takich jak technologia „click-to-call”. Skorzystają na tym użytkownicy obu firm.” – stwierdziła Meg Whitman, prezes i CEO firmy eBay Inc. „Nadal zmieniają się przyzwyczajenia ludzi dotyczące sposobu dokonywania zakupów, komunikowania się, czy reklamowania swoich produktów online. Poprzez połączenie możliwości serwisu eBay w zakresie handlu elektronicznego, usług Skype w zakresie komunikacji oraz Google w zakresie wyszukiwania danych i reklam, możemy zwiększyć przydatność Internetu dla nabywców, sprzedawców i reklamodawców na całym świecie.”

„Zawarta umowa potwierdza jak wysoko cenimy firmę eBay jako partnera” – stwierdził Eric Schmidt, CEO firmy Google. “Nasze technologie umożliwią połączenie użytkowników z odpowiednimi zasobami reklamowymi w podmiotach należących do firmy eBay. Współpracując podczas promocji funkcji „click-to-call” oferowanej przez Google Talk i Skype, oferujemy reklamodawcom kolejny nowatorski sposób dotarcia do klientów.”

Firmy planują rozpoczęcie testów reklamy tekstowej i funkcji „click-to-call” na początku 2007 roku. Okres testowy trwać będzie kilka miesięcy. Szczegóły i harmonogram wdrożenia uzależnione będą od wyników początkowych testów i będą różne dla różnych rynków, zależnie od dynamiki rynku lokalnego i wspólnych możliwości obsługi klientów.