Gość PR News: Pan Adam Niewiński, Prezes Zarządu Xelion. Doradcy Finansowi

Michał Macierzyński, PR News: Jaki był rok 2005 dla Państwa instytucji? Co udało się osiągnąć, a co zostało do poprawienia?

Adam Niewiński, Prezes Zarządu Xelion. Doradcy Finansowi: To był bardzo ważny rok dla Xelion. W listopadzie, po rocznym okresie zmian, zakończyliśmy proces wdrażania w polskim Xelionie zachodnich standardów doradztwa finansowego. Przede wszystkim zależało nam na odejściu od brokerki, czyli koncentracji na sprzedaży produktów, zamiast na doradzaniu. Zależy nam na długoterminowej, wieloletniej współpracy z Klientami. Chcemy im pomagać podejmować dobre decyzje finansowe, a nie „bezmyślnie sprzedawać” produkty, które tak jak niektóre obecne na rynku plany finansowe okazują się po prostu bardzo niekorzystne dla Klienta. Uruchomiliśmy Smart Box, pierwsze na polskim rynku narzędzie do przeprowadzania całościowej analizy osobistych finansów i tworzenia koncepcji planów finansowych. SmartBox jest podstawowym narzędziem, które pomaga Doradcy w zbudowaniu portfela uwzględniającego wiele parametrów m.in.: potrzeby Klienta, zasoby, zobowiązania, profil ryzyka, różne waluty oraz bogatą ofertę 12 instytucji finansowych. Zakres wyliczeń realizowany przez system SmartBox znacznie przekracza możliwości analityczne człowieka. Ze SmartBox korzystają obecnie wszyscy ze 130 Doradców Finansowych Xelion. Tworzą oni jedną z największych w Polsce sieci mobilnych Doradców Finansowych, którzy mogą się spotkać z Klientem w wybranym przez niego miejscu i czasie. Wprowadzenie zachodnich standardów i profesjonalizacja doradców finansowych stwarzają Xelion podstawę do szybkiego rozwoju w tym roku i w latach następnych. Oznaki ożywienia odczuliśmy już w 2005 roku, w którym nasze aktywa wzrosły o ponad 200%

MM: Jakie są plany Xelion na 2006 rok? Na jakich segmentach skupicie się najbardziej?

AN: W 2006 powinniśmy przynajmniej podwoić nasze aktywa. Nastawiamy się na sprzedaż produktów inwestycyjnych. W 2005 r. stanowiły one ponad 90% aktywów zgromadzonych w Xelionie. Ich udział w 2006 r. może się nieznacznie zmniejszyć na rzecz produktów ubezpieczeniowych. Oczywiście zamierzamy dalej rozszerzać nasza ofertę produktową w szczególności o najbardziej atrakcyjne krajowe i międzynarodowe produkty inwestycyjne.

MM: Jaki udział w rynku chcielibyście Państwo osiągnąć w tych najważniejszych dla Was segmentach?

AN: Na rynku doradztwa dla majętnych ludzi (od 100 tys. płynnych aktywów lub 10 tys. przychodów miesięcznie) chcemy pozostać zdecydowanym liderem. Nasz cel zakłada pozyskanie 10% aktywów należących do tego segmentu (AuA) w ciągu najbliższych 3-4 lat.