Gość PR News: Pan Artur Mojecki, Dyrektor Obszaru Sprzedaży Zewnętrznej w BZ WBK

Michał Macierzyński: W ofercie BZ WBK widać ostatnio sporo zmian. Szczególnie można to zauważyć w segmencie partnerskich kart kredytowych. Skąd taka strategia banku i w jaki sposób zdobywacie nowych partnerów?

Artur Mojecki, Dyrektor Obszaru Sprzedaży Zewnętrznej: Ten sukces ma dwie zasadnicze przyczyny. Pierwsza to wypracowanie procedur oraz modelowej karty partnerskiej. Dzięki temu udaje nam się szybko wdrażać nowe produkty, bez konieczności żmudnych negocjacji z partnerem oraz uzgodnień wewnątrz banku.
Druga przyczyna to zespół świetnych specjalistów, którzy współpracują z partnerami zainteresowanymi wydawaniem kart partnerskich. To dzięki pracy tych ludzi udaje nam się tworzyć tak atrakcyjne karty. Jak wynika z najnowszych analiz, blisko trzy czwarte europejskich konsumentów chce mieć kartę kredytową oferującą dodatkowe korzyści, naszym głównym celem jest przygotowanie kart o bardzo dobrych parametrach finansowych oraz atrakcyjnym programie lojalnościowym, te oczekiwania w pełni spełniają karty partnerskie BZWBK czego dowodzą sukcesy naszych kart w rankingach Gazety Wyborczej, Gazety Prawnej czy rankingach Expandera.

MM: Z jednej strony mamy duże programy partnerskie, takie jak Citibanku i BP, a z drugiej małe, z których znany był zwłaszcza Bank BPH. Nie wszystkie należą do udanych. Czy możecie już ocenić jak jest w waszym przypadku? Czy karty partnerskie sprzedają się lepiej od zwykłych lub czy klienci korzystają z nich częściej?

AM: Sens przygotowania karty partnerskiej istnieje wyłącznie wówczas, gdy produkt posiada bardzo dobre warunki finansowe dla klienta, zaś partnerem przy wydawaniu karty jest firma o ugruntowanej pozycji na rynku. Współpracujemy z wieloma partnerami i niebawem pojawią się kolejne ciekawe produkty co-brandowe, a że będą miały atrakcyjną ofertę dla klienta niech świadczy ocena karty Money.pl przez konkurujący przecież portal finansowy expander.pl: „Podobnej oferty trudno szukać nie tylko pośród kart z portali, ale także spośród innych kart kredytowych na polskim rynku”. Od początku karta była przygotowywana „pod wymagającego klienta” i już po tych kilku miesiącach sprzedaży możemy powiedzieć że karta spodobała się klientom i budzi ogromne zainteresowanie. W tym roku wprowadziliśmy także do oferty kartę partnerską z Multikinem – sądzę że produkt bardzo spodoba się osobom odwiedzającym kino, dla klientów klinik LUX MED mamy interesującą ofertę programu lojalnościowego a dla podróżników kartę Visa Voyage oferującą duże zniżki związane z turystyką.

MM: Oprócz kart kredytowych, wydajecie również karty debetowe z zewnętrznymi partnerami, m.in. Allegro. Jakie są wyniki współpracy z tym partnerem, czy zamierzacie wprowadzać kolejne takie produkty?

AM: Udało nam się stworzyć ciekawe karty dla użytkowników serwisów internetowych. Oprócz Allegro i Grono.net debetową kartę co-brand posiada także serwis Money.pl, niebawem pojawi się debetowa karta Visa Voyage. Jednak w przypadku kart debetowych nie liczy się tylko karta ale także ciekawy rachunek z nią powiązany. Udało nam się stworzyć produkt konkurencyjny z popularnymi wśród internautów bankami wirtualnymi: mBankiem czy Inteligo. Zauważamy że taka strategia się sprawdza, szczególnie w internecie, dlatego „otworzyliśmy” te karty na transakcje internetowe, to ogromna zaleta tych kart a przede wszystkim unikalna oferta na rynku. Ale to jeszcze nie jest nasze ostatnie słowo w tym temacie.

MM: Patrząc na publikowane ostatnio rankingi największych wystawców kart kredytowych w Polsce, dystans pomiędzy BZ WBK, a innymi graczami powiększa się coraz bardziej. Na rynku pojawiają się też nowi gracze…

AM: Partnerstwa z dobrymi i znanymi markami, świetne produkty oraz nowoczesne kanały sprzedaży takiej jak internet czy call center zapewnią powrót BZWBK do czołówki wydawców kart w Polsce. Chciałbym żeby bank Zachodni WBK w przyszłym roku przesunął się w statystykach ilości wydawanych kart o jedną lub nawet dwie pozycje do góry. Że nie są to puste słowa, przekonacie się Państwo już na początku przyszłego roku, kiedy przedstawimy kolejne ciekawe karty. Rok 2007 w Polsce będzie na pewno rokiem kart partnerskich.

Dziękuję za rozmowę.