Michał Macierzyński, PR News: Jaki był rok 2005 dla Państwa instytucji? Co udało się osiągnąć, a co zostało do poprawienia?
Bankowość Korporacyjna i Inwestycyjna.
Ubiegły rok był udany dla całego segmentu Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej. Bardzo dobre wyniki miał Pion Skarbu, m.in. dzięki znacznemu wzrostowi zaangażowania w pośrednictwie na wtórnym rynku papierów dłużnych, transakcjom na opcjach walutowych i wysokiej sprzedaży Depozytów Powiązanych z Rynkiem. W odpowiedzi na potrzeby Klientów ubiegających się o wsparcie ze środków UE wprowadziliśmy pakiet Europa Przedsiębiorstw. Rozpoczęliśmy aktywne pozyskiwanie Klientów z sektora publicznego. Wyrazem tego jest szereg nowatorskich transakcji, m.in. umowa kredytu inwestycyjnego refinansowanego ze środków KfW i Banku Rozwoju Rady Europy, ponad 40 tys. kart przedpłaconych dla jednostek samorządu terytorialnego i pierwsza w Polsce umowa na wydanie kart przedpłaconych dla studentów.
Segment Platinum uczestniczył w kilku ważnych dla rynku polskiego transakcjach, takich jak: obsługa emisji obligacji rządowych (5 mld euro), pierwsza w Europie Środkowej emisja obligacji przychodowych dla spółki wodociągowej miasta Bydgoszcz oraz kredyt konsorcjalny dla PGNiG (900 mln euro).
Bankowość Detaliczna
Bank Handlowy utrzymał wiodącą pozycję w sektorze kart kredytowych; wzbogaciliśmy naszą ofertę o najbardziej prestiżowy produkt, Kartę Kredytową Citibank Platinum. Karty kredytowe Citibank uzyskały w rankingu Rzeczpospolitej najwyższą ocenę oraz tytuł „Najbezpieczniejsza karta w Polsce”.
Na popularności zyskuje także nowoczesna oferta oszczędnościowo – inwestycyjna Citigold Wealth Management, wyznaczająca na całym świecie jeden z głównych kierunków rozwoju bankowości detalicznej.
Na uwagę zasługuje dynamiczny wzrost CitiFinancial, który podwoił swój udział w przychodach Banku. Ofertę CitiFinancial rozszerzyliśmy o pożyczki zabezpieczone hipoteką – nowość na rynku polskim.
Spółki zależne
Dom Maklerski Banku Handlowego SA znakomicie daje sobie radę w warunkach rosnącej konkurencji, utrzymując od kilku lat pierwszą pozycję na rynku z 20% udziałem.
Społeczna odpowiedzialność biznesu
W ubiegłym roku rozpoczęliśmy wspólnie z NBP i Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości ogólnopolski program edukacji ekonomicznej „Moje Finanse”, w którym do końca roku 2007 weźmie udział 216 tys. uczniów i 2,4 tys nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych. Staramy się być wzorową korporacją w Polsce, czego wyrazem jest nagroda w konkursie Barwy Wolontariatu za najlepszy program wolontariatu pracowniczego w Polsce.
MM: Jakie są plany Banku na 2006 rok? Na jakich segmentach skupicie się najbardziej? Jaki udział w rynku chcielibyście Państwo osiągnąć w tych najważniejszych dla Was segmentach?
MCh Wiodącym segmentem w Banku jest bankowość korporacyjna, a w ramach tego segmentu Pion Bankowości Przedsiębiorstw. W bieżącym roku zamierzamy wzmocnić akwizycję Klientów w tym segmencie. Chcielibyśmy, żeby w sektorze korporacyjnym Citibank Handlowy rósł szybciej niż rynek. Głównym motorem będzie zmodyfikowana oferta dla średnich przedsiębiorstw.
Sądzimy, że udział Citibank Handlowy w bankowości detalicznej będzie rósł, ale nasza strategia przewiduje wzrost udziałów wyłącznie w wybranych segmentach rynku. Chcemy utrzymać pozycję lidera w kartach kredytowych i zwiększyć udział w rynku dzięki bardzo dobrym produktom i dystrybucji. Strategia Citibank Handlowy będzie koncentrować się nie tylko na pozyskiwaniu nowych Klientów, ale również na pogłębieniu relacji z Klientem. Pracujemy nad rozwiązaniami, które zachęcą naszych Klientów do częstego korzystania ze swoich kart.
Podobnie jak w ubiegłym roku, planujemy dynamiczny rozwój CitiFinancial, oferującego pożyczki gotówkowe dla Klientów indywidualnych. W pierwszym półroczu br. planujemy otworzyć ok. 30-40 nowych placówek.