Michał Macierzyński, PRNews.pl: W Gazecie Prawnej mogliśmy przeczytać o skargach klientów mBank mobile na zasady przedłużania ważności karty. Czy te skargi są zasadne?
Jeżeli chodzi o skargi, to tylko jeden klient mBank mobile, a nie, jak zasugerowano w artykule, wielu, zgłosił zastrzeżenia co do sposobu przedłużania konta do UKE. mBank mobile wysłał stosowne wyjaśnienia zarówno do UKE, jak i do klienta.
Obecnie, po zmianie regulaminu, jeżeli zdarzają się jakiekolwiek problemy związane ze zmianą systemu billingowego, wszelkie reklamacje rozwiązujemy na korzyść klientów.
M.M.: Ostatnio w mediach ukazało się kilka zestawień ofert pre-paidów. mBank mobile nie wypadał tam najkorzystniej. A przecież twierdzicie, że macie bardzo korzystną ofertę.
M.O.:Specyfika mBank mobile, tak jak większości MVNO na świecie, polega na tym, że jego usługi skierowane są do określonej grupy osób – w tym przypadku do klientów mBanku. Tworząc ofertę skupiliśmy się na umożliwieniu przeciętnemu klientowi mBanku, aktywnie korzystającego z jego usług, znaczne obniżenie kosztów rozmów telefonicznych. W ramach programu Darmowe Doładowania, co miesiąc klienci mBank mobile otrzymują darmowe doładowania m.in. za korzystanie z kart kredytowych, kredytu hipotecznego i gotówkowego oraz usługi eMAKLER. W kwietniu klienci mBank mobile tylko za płatności kartami mBanku otrzymali średnio 32 PLN do wykorzystania na połączenia głosowe, SMS, MMS, etc., a w marcu – 34 PLN. Podstawowa stawka za połączenie do wszystkich sieci w mBank mobile to 0,45 PLN. Dzięki korzystaniu przez klienta z usług mBanku, koszt ten znacznie się obniża. Niestety publikowane zestawienia nie uwzględniają tych danych. Nasza oferta jest najkorzystniejsza, ale zgodnie z naszymi założeniami – dla klienta mBanku.
M.M.: Od początku mówiliście, że oferta mBank mobile będzie się rozwijać. Jakie zatem nowości szykujecie na przyszłość?
M.O.: Niedawno wprowadziliśmy możliwość zakupu telefonu na kredyt w SKLEPIE mBank mobile. Obecnie klienci mBank mobile mogą wybierać spośród 40 modeli telefonów Nokia. Oferta kredytu na telefon cieszy się dużym zainteresowaniem.
Ponadto zamierzamy wzbogacić naszą ofertę pre-paid o nową, niespotykaną do tej pory funkcjonalność – mBank mobile będzie miał możliwość automatycznego zasilania konta z rachunku bankowego, gdy wartość środków na karcie spadnie poniżej określonego poziomu. W ten sposób klient będzie spokojny o to, że podczas ważnej rozmowy telefonicznej nie zabraknie mu środków na karcie. Dzięki temu bez podpisywania rocznej umowy, klient zapewni sobie usługę dającą wygodę taką, jak usługa abonamentowa.