GPF Causa: we wrześniu debiut na NewConnect

W sierpniu odbędzie się prywatna emisja akcji Grupy Prawno-Finansowej CAUSA S.A. Pochodząca z Wrocławia spółka poprosi inwestorów o ok. 1,2 mln zł, a na NewConnect zadebiutuje prawdopodobnie pod koniec września. Ofertę przeprowadzi Wrocławski Dom Maklerski S.A.

– „Prowadzimy bardzo konserwatywny biznes w branży doradztwa prawno-finansowego. Planujemy pozyskać z emisji środki w wysokości ok. 1,2 mln zł. Emisję przeprowadzimy w sierpniu i zamierzamy zadebiutować na NewConnect we wrześniu. Pozyskane środki przeznaczymy głównie na inwestycje w infrastrukturę informatyczną oraz rozwój sieci placówek w największych miastach Polski. Dzięki realizacji tych planów możliwe będzie zwiększenie przychodów i zysków o nawet kilkaset procent w skali roku.” – mówi Piotr Szalbierz, Prezes Zarządu GPF CAUSA S.A.

– „Emisja miała być zrealizowana w 2008 roku, jednak wtedy na przeszkodzie stanęła sytuacja na rynku kapitałowym. Patrząc na dzisiejsze realia, inwestorów może zainteresować stabilny i bezpieczny model biznesu GPF Causa. To Emitent, którego historia sięga 2004 roku, i który od kilku lat generuje rosnące przychody i zyski.” – mówi Adrian Dzielnicki, Prezes Zarządu CEE Capital sp. z o.o.

Według stanu na koniec lipca 2009 roku GPF Causa posiada centralę we Wrocławiu i oddział w Warszawie. W fazie przygotowania są otwarcia kolejnych oddziałów: w Katowicach, Gdańsku i Poznaniu oraz rozbudowa istniejących placówek pod względem możliwości realizacji większej ilości projektów.  

– „Rozbudowa sieci oddziałów to element strategii działalności spółki. Chcemy zdobyć istotną część rynku usług dla sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw, których jest w Polsce ponad 3,75 mln, a rocznie przybywa ok. 100 tysięcy.” – komentuje Piotr Szalbierz, Prezes Zarządu GPF CAUSA S.A.

GPF Causa chce wykorzystać efekt skali, ponieważ kancelarii zatrudniających powyżej czterech radców prawnych, które mają możliwość zaoferowania usług sektorowi MŚP jest w Polsce zaledwie ok. 200.

Dzięki rozwojowi sieci oddziałów Causa będzie w stanie zaoferować kompleksowe usługi na rynku publicznym i niepublicznym przy wykorzystaniu rozpoznawalnej marki i wystandaryzowanego, wysokiego poziomu obsługi przy jednoczesnej bliskości klienta.
 
W 2008 roku CAUSA osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 1,4 mln zł i wypracowała 91 tys. zł zysku netto. Zgodnie z prognozami na lata 2009-2010 wartości te mają intensywnie wzrastać.
Źródło: Wrocławski Dom Maklerski