1000 ofert usług kosmetycznych, 500 ofert gastronomicznych, tyle samo sportowych i kulturalnych, ponad 2 miliony użytkowników, trzecie miejsce wśród najczęściej oglądanych witryn e-commerce w Polsce. Tak wyglądają liczby po niecałym roku funkcjonowania Groupon.pl. Dzięki ofertom w serwisie Polacy zaoszczędzili już ponad 100 milionów złotych.
Od startu w kwietniu 2010 roku zespół Groupona powiększył się z kilku do ponad stu pracowników, z jednego miasta – do 11 miast w całej Polsce. Pierwszą ofertę– restaurację sushi kupiło 367 osób. W tej chwili porównywalna oferta sprzedaje się w tysiącach.
Prym wśród użytkowników wiodły kobiety. To one nadawały ton i kupowały to, co dla nich najatrakcyjniejsze – oferty usług kosmetycznych, tańsze nawet o 90 procent. Wśród ofert niepodzielnie królowały salony fryzjerskie, SPA i depilacja włosów – szczególnie laserowa. Popularnością cieszyła się też stomatologia estetyczna – zwłaszcza czyszczenie i wybielanie zębów. Rekordowy rabat w wysokości 14 000 zł na ofertę zabiegów kosmetycznych przyznał salon La Beaute Clinique w Warszawie. Z oferty skorzystało ponad 1000 internautów w ciągu 2 dni.
Tam, gdzie płeć nie ma znaczenia królowała gastronomia. Hitem 2010 było sushi i kuchnia włoska, a najpopularniejszymi restauracjami okazały się portugalska Portucale z Warszawy i Dom Sushi z Trójmiasta. Z ofert spędzania wolnego czasu, poza gastronomią, popularnością cieszyła się turystyka. Użytkownicy kupili dwa i pół tysięca bonów do nowo otwartego hotelu DoSłońce Conference& Spa w Racławicach. W dniu wyświetlania oferty zarejestrowano 25 tyś. prób połączenia telefonicznego z hotelem. Placówka w efekcie uruchomiła 3 dodatkowe linie telefoniczne. Rekordowa sprzedaż 2010 z liczbą niemal 10 tysięcy sprzedanych bonów należała do oferty foto książki, z możliwością wywołania zdjęć i dostawy do domu. Bardzo popularne były również oferty teatrów – warszawskiej Bajki i teatru Och. Oferta lotu ultralekkim samolotem nad Warszawą wyprzedała się do godz. 10 rano – w ciągu zaledwie kilku godzin tysiąc osób zdecydowało, że widok Pałacu Kultury z góry jest wart odrobiny ryzyka.
„Po niemal roku działania wiemy na co stawiać” – mówi Marcin Szałek, szef serwisu – „Najważniejsza jest jakość, czyli staranna selekcja naszych ofert oraz obsługi klienta. W 2011 będziemy wyciągać wnioski z tego, czego się w zeszłym roku nauczyliśmy od naszych użytkowników. Chcemy, żeby Groupon stał się synonimem firmy maksymalnie przyjaznej użytkownikom, gdzie wszystko jest załatwiane sprawnie i szybko, a jakość ofert jest najlepsza. I o jest nasz cel na 2011 rok”.
Źródło: Groupon.pl