Grupa Bazodanowa zwiera szeregi

Potrzeba uporządkowania rynku baz danych, określenia jasnych standardów działania oraz edukacji klientów oraz konsumentów w zakresie tematyki związanej z wykorzystaniem baz danych w działalności biznesowej sprawiła, że najbardziej aktywni gracze w tej branży zwarli szeregi w poszukiwaniu skutecznych rozwiązań korzystnych dla wszystkich uczestników tego rynku.

Wśród poruszanych na powyższym spotkaniu tematów znalazło się min. tak ważne zagadnienie jak stworzenie „centralnego rejestru baz danych”, w którym każdy zainteresowany mógłby szybko i wygodnie znaleźć kompleksowe informacje o dostępnych w Polsce bazach, kryteriach je opisujących oraz dokonać oszacowania liczby potrzebnych mu rekordów. Pierwszym krokiem podjętym przez uczestników spotkania w tym celu ma być stworzenie specjalnego kwestionariusza, który każdy z dostawców baz danych (ujęty w rejestrze) zobowiązany byłby wypełnić, a który umożliwiałby uzyskanie wyczerpujących informacji o posiadanych przez niego zasobach.

Kolejną istotną kwestią, nad którą zastanawia się Grupa Bazodanowa jest problem dotyczący szacowania wielkości rynku. Chcąc sprawnie uzyskać w miarę reprezentatywne informacje na ten temat, uczestnicy spotkania potwierdzili chęć przekazywania niezależnej instytucji badawczej uzgodnionych wcześniej raportów mówiących o liczbie wynajmowanych przez siebie rekordów. Pozwoli to na określenie potencjału rynku, bez konieczności ujawniania informacji wrażliwych, takich jak wielkość obrotów czy ceny wynajmowanych baz danych.

W agendzie spotkania Grupy znalazły się ponad to tematy dotyczące standaryzacji baz danych – stworzenia jednego wzorca zapisu danych, który usprawniłby wymianę danych i ułatwiłby klientom korzystanie z baz wielu dostawców, możliwości certyfikacji dostępnych baz pod kątem ich parametrów jakościowych oraz kwestie prawne dotyczące wykorzystywania i przetwarzania danych.

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele firm: Acxiom Polska, Arvato Services Polska, Data Broker, \Data Solutions, DD Media, Polskie Centrum Marketingowe, Present Service, SAZ Dialog, Schober Polska.