Grupa Europa wdrożyła rozwiązanie, które umożliwia klientom likwidację szkody przez aplikację

Od początku marca ubezpieczyciel udostępnia dwa rozwiązania, umożliwiające likwidacje szkód za pomocą telefonów komórkowych: aplikację mobilną dla zdarzeń komunikacyjnych oraz system „Foto Inspektor” dla szkód z pozostałych typów ubezpieczeń.

fot. yay foto

– W sytuacji kryzysowej klient oczekuje od ubezpieczyciela szybkiej i sprawnej pomocy. Nie chce przy tym mierzyć się ze skomplikowanymi formalnościami. Z myślą o jego wymaganiach stworzyliśmy dwa rozwiązania, które przyśpieszą likwidację jego szkody. Dzięki nim może liczyć na szybkie wsparcie i sprawną wypłatę odszkodowania. Będzie miał także większą kontrolę nad tym, w jaki sposób zajmujemy się jego sprawą – mówi Bartosz Dąbrowski, dyrektor Pionu Obsługi Klientów w Grupie Europa.

„Foto Inspektor” to rozwiązanie, które umożliwia sprawną likwidację szkody za pomocą smartfonu z każdego miejsca i o każdym czasie. Po zgłoszeniu szkody na numer telefonu klienta jest wysyłany link, który uruchamia bezpośrednie i bezpieczne połączenie z systemem szkodowym Grupy Europa. Za jego pośrednictwem klient może m.in. przesyłać niezbędne dokumenty, zdjęcia uszkodzonego mienia oraz inne informacje konieczne do likwidacji szkody. Ma także możliwość – po zalogowaniu się na swoje konto w systemie – sprawdzić na jakim etapie jest jego sprawa.

Dla klientów, którzy nie chcą korzystać z „Foto Inspektora” za pośrednictwem telefonu, Europa przygotowała rozwiązanie w wersji desktopowej. Można je uruchomić w przeglądarce internetowej na komputerze. Jest to możliwe dzięki wysłaniu spersonalizowanego linku także na wskazany przez klienta e-mail. Rozwiązanie desktopowe oferuje takie same możliwości, co wersja mobilna.

Drugim udostępnionym klientom rozwiązaniem jest aplikacja mobilna do obsługi i wyceny szkód komunikacyjnych. To narzędzie przeznaczone dla szkód, którymi Europa zajmuje się w ramach systemu Zielonej Karty. Aplikacja to odpowiedź na rosnącą z roku na rok liczbę tego typu zdarzeń, które trafią do ubezpieczyciela. Rozwiązanie przeprowadzi krok po kroku poszkodowanych przez cały proces likwidacji: począwszy od przeprowadzenia zdalnych oględzin uszkodzonego auta, a skończywszy na ustaleniu wysokości należnego odszkodowania i jego wypłacie.

– Uruchomienie dwóch nowych narzędzi wspierających obsługę klientów wpisuje się w realizowane przez nas działania w zakresie cyfryzacji i automatyzacji procesu likwidacji szkód. Ich celem jest wzrost zadowolenia klientów z jakości obsługi oraz poprawa efektywności biznesowej – mówi Bartosz Dąbrowski.

W ciągu ostatnich dwóch lat obszar likwidacji szkód w Grupie Europa został zdigitalizowany, co pozwoliło odejść od stosowania papieru i wprowadzić cyfrową obsługę klientów. Ubezpieczyciel planuje dalsze działania w tym zakresie. W najbliższym czasie Europa zamierza m.in. uruchomić rozwiązania, które pozwolą na automatyzacje przyjmowania zgłoszeń szkodowych.
Strategia Grupy Europa koncentruje na rozwoju nowych kanałów sprzedaży z wykorzystaniem możliwości, jakie oferują nowe technologie. Za skuteczną cyfrową transformację biznesu Europa otrzymała nagrodę „Najlepszy Cyfrowy Ubezpieczyciel 2017” oraz tytuł „Finansowej Marki Roku 2019”. W skład Grupy Europa wchodzą dwa towarzystwa ubezpieczeniowe: majątkowe TU Europa i życiowe TUnŻ Europa.

Grupa Europa