Noble Bank wspólnie z Towarzystwem Ubezpieczeń Europa powołał Butik Inwestycyjny, kierujący swoją ofertę do zewnętrznych instytucji finansowych.
Z oferty 14 produktów strukturyzowanych mogą obecnie korzystać klienci Grupy Noble Bank. Pierwszą lokatę strukturyzowaną Grupa zaoferowała już w lutym 2007 r., tuż przed boomem na tego typu produkty na polskim rynku. Do tej pory zaproponowano 45 rozwiązań, a najpopularniejsze produkty doczekały się nawet 6 edycji.
SPRZEDAŻ PRODUKTÓW STRUKTURYZOWANYCH
Łączna sprzedaż lokat strukturyzowanych – od początku ich wprowadzenia – wyniosła w maju 2008 r. w Grupie Noble Bank 336 mln złotych. Imponująca okazała się też dynamika sprzedaży. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy znacznie zwiększyła się ich miesięczna sprzedaż, z ok. 5 mln złotych jeszcze w kwietniu 2007 r. do aż ok. 40 mln zł w maju 2008 r. Do końca roku planowane jest wprowadzenie kolejnych nawet 40 rozwiązań.
NOWE PRODUKTY
Grupa Noble Bank, jako lider rynku w zakresie liczby oferowanych subskrypcji produktów strukturyzowanych, rozszerzyła ofertę o nowe produkty. Propozycje: HydroPower, Piaski Pustyni oraz 4 Strony Świata zostały przygotowane we współpracy z Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Europa SA w formie polisy, co gwarantuje zyski bez podatku od dochodów kapitałowych. Wszystkie nowe produkty oferowane są ze 100-proc. gwarancją kapitału na okres 4 lat.
HydroPower – pierwsza nowa propozycja Noble Banku – pozwala zarabiać dzięki spółkom z branży energii alternatywnej. Sektor ten postrzegany jest jako najdynamiczniej rozwijający się na świecie, a przy tym mało wrażliwy na koniunkturę globalną. Nowy produkt opiera się w 50 proc. na indeksie S&P Global Clean Energy Index (spółki z sektora czystej energii) oraz w 50 proc. na indeksie S&P Global Water Index (spółki, których działalność związana jest z wodą).
Kolejna lokata – Piaski Pustyni (oferowana także pod nazwą Skarby Pustyni) – koncentruje się na dobrze rokujących rynkach Bliskiego Wschodu oraz Afryki Północnej i opiera się o dwa fundusze inwestycyjne: JP Morgan Middle East Equity Fund oraz Julius Bär Northern Africa Fund, inwestujące w najdynamiczniej rozwijające się branże, m.in. w: Maroko, Egipcie, Nigerii, Tunezji i Arabii Saudyjskiej. O atrakcyjności regionu inwestycji świadczą chociażby bardzo wysokie nakłady inwestycyjne w ostatnich latach oraz olbrzymie nadwyżki generowane dzięki wysokim cenom surowców.
4 Strony Świata – następna propozycja Grupy – to inwestycja oparta o koszyk 4 światowych indeksów: S&P 500, EuroStoxx50, Nikkei 225 i WIG20 (ich udział w koszyku jest równy). Produkt oferowany jest jako alternatywa dla inwestycji w akcje czy fundusze.
Nowe produkty zostały przygotowane w dwóch wariantach – poza opcją standardową dostępne są też: „HydroPower + 8 proc.”, „Piaski pustyni + 8 proc.” oraz „4 Strony Świata + 8 proc.”, w wypadku których rozwiązanie strukturyzowane stanowi 50 proc. produktu, a kolejna część funkcjonuje w formie depozytu – także w formie polisy – z oprocentowaniem w wysokości 8 proc.
Nowe produkty Grupy Noble Banku dostępne będą w ramach subskrypcji do 30 czerwca br.
ODNOWIONE SUBSKRYPCJE
Poza nowymi produktami, Noble Bank przygotował też kolejne subskrypcje wcześniej znanych rozwiązań – produktów: Global Market (oparty o BNP Paribas Millennium Index, w skład którego wchodzą indeksy: akcji, nieruchomości, surowców i walut), Industry Impact (pozwala zarabiać na spółkach związanych z infrastrukturą w krajach rozwijających się, m.in. w Chinach, Rosji, południowej Afryce, Meksyku, Brazylii i Egipcie) oraz Ósemka (inwestycja oparta w 50 proc. na części lokacyjnej oprocentowanej 8 proc. i w 50 proc. na części inwestycyjnej o BNP Paribas Millennium Index 10 Series 3). Propozycje dostępne są w kilku wariantach.
BUTIK INWESTYCYJNY, NOWY PROJEKT
Od czerwca br. produkty strukturyzowane Grupy Noble Bank oferowane są do sprzedaży zewnętrznym instytucjom finansowym (spoza Grupy Getin Holding) w ramach Butiku Inwestycyjnego – wspólnego projektu Noble Banku i Towarzystwa Ubezpieczeń Europa, utworzonego w celu kreowania i dystrybuowania tego typu rozwiązań.
Grupa Noble Bank odpowiedzialna jest za: tworzenie idei produktów, dystrybucję, szkolenia oraz działania w zakresie PR i marketingu Butiku, zaś Towarzystwo Europa zajmuje się: wprowadzaniem produktów, administracją oraz serwisem.
Do końca 2008 r. planowane jest podpisanie umów z nawet 30 partnerami oraz utworzenie ok. 40 subskrypcji produktów strukturyzowanych.
– Butik Inwestycyjny Noble Banku i TU Europa to odpowiedź na coraz większe potrzeby rynku w zakresie produktów inwestycyjnych z gwarancją kapitału. Dzięki wspólnym działaniom, zamierzamy objąć pozycję lidera na rynku produktów strukturyzowanych w Polsce – skomentował Adam Nożykowski, odpowiedzialny za nowy projekt z ramienia Grupy Noble Bank.