Grupa PZU podsumowała trzecią edycję akcji edukacyjno-prewencyjnej „Bezpieczne lato z PZU”

Akcja Bezpieczne lato z PZU jest organizowana od trzech lat. Jej celem jest propagowanie bezpiecznego zachowania w miejscu wakacyjnego wypoczynku oraz w drodze na wakacje. Jednym z elementów akcji jest konkurs dla samorządów nadmorskich, o tytuł gminy zapewniającej najlepsze standardy bezpieczeństwa na kąpieliskach. W tym roku zwycięzcą konkursu została Gdynia. Podczas uroczystości podsumowującej akcję na Helu, władze Gdyni otrzymały od Grupy PZU nagrodę główną – motorową łódź hybrydową Parker 510 o wartości blisko 80 000 złotych.

Podczas uroczystego zakończenia trzeciej edycji akcji Bezpieczne lato z PZU, Grupa PZU podsumowała także akcję „Na drodze bezpiecznie”, organizowaną w tym roku po raz pierwszy. Jej celem było propagowanie wśród kierujących pojazdami odpowiedzialnych i kulturalnych zachowań na drodze. W wyniku akcji 7, 5 tysiąca kierowców tworzyło Kodeks Życzliwego Kierowcy w ogłoszonym w ramach akcji konkursie „Jestem życzliwy na drodze”. Uczestnicy konkursu przesyłali swoje propozycje 10 zasady Kodeksu Życzliwego Kierowcy. Zwycięzca konkursu, Wojciech Kotłów z Radowa Małego, otrzymał w nagrodę samochód osobowy Mitsubishi Space Star. Nadesłana przez niego zasada, która stała się 10-tą zasadą Kodeksu Życzliwego Kierowcy brzmi: „Pamiętam, że nie ma bezpiecznych dróg i samochodów, jest tylko bezpieczna jazda”.

W ramach akcji Bezpieczne lato z PZU, Grupa PZU zorganizowała również cykl imprez edukacyjnych na plażach w 11 nadmorskich miejscowościach pod hasłem „Plaża. Zdrowie. Uśmiech, Nad wodą bezpiecznie.” W ciągu dwóch miesięcy wakacji, plażowicze spędzający urlopy nad polskim morzem, mogli obejrzeć pokazy ratownictwa morskiego i wziąć udział w licznych konkursach i zabawach, m.in. w szkole aerobiku oraz wakacyjnej szkole samby. Dla dzieci przygotowano specjalne widowisko edukacyjne „Wcale nienudna wyspa bezludna”, którego celem było przekazanie dzieciom zasad bezpiecznego zachowania nad wodą. We wszystkich imprezach wzięło udział ponad 50 tysięcy osób.

Akcja „Bezpieczne lato z PZU” jest częścią programu działań prewencyjnych konsekwentnie realizowanego przez PZU SA. Zgodnie z ustawą o działalności ubezpieczeniowej (art. 149) firmy ubezpieczeniowe mogą z części własnych dochodów tworzyć tzw. fundusz prewencyjny, z którego środki przeznaczane są przede wszystkim na likwidację zagrożeń dla życia i zdrowia ludzi oraz ochronę ich mienia. PZU SA jest jedną z niewielu firm ubezpieczeniowych, które utworzyły taki fundusz i prowadzą działania prewencyjne. Więcej informacji o działalności prewencyjnej PZU SA na stronach serwisu www.pzu.pl.