Grupa RMF triumfatorem konkursu Media Trendy

Wśród tegorocznych laureatów znaleźli się:

RMF MAXXX w kategorii „Debiut Roku”.
RMF Classic w kategorii „Autopromocja medium” za kampanię „Open for Chopin”. Instytut Badania Opinii RMF FM w kategorii „Niekonwencjonalne wykorzystanie medium”. Statuetki odebrał Krzysztof Nepelski, Dyrektor Marketingu RMF FM.

Nie po raz pierwszy jesteśmy honorowani nagrodą Media Trendy – mówi Krzysztof Nepelski. Zwyciężyliśmy już w kategorii Zmiana ramówki/oferty programowej w 2005; Autopromocja medium w 2002, Medium Roku w 2001, zostaliśmy także uhonorowani Wyróżnieniem specjalnym w 2000 roku. Jednak potrójna nagroda jest dla nas niesamowitą niespodzianką i oszałamiającym sukcesem. Tegoroczne, wielkie zwycięstwo RMF dowodzi, że nasze działania promocyjne i wizerunkowe prezentują bardzo wysoki poziom i są niezwykle skuteczne praktycznie w każdym obszarze naszego działania.

RMF MAXXX Debiutantem Roku
RMF MAXXX jest sformatowaną muzyczną stacją, kierowaną do młodych odbiorców, którzy mieszkają w dużych miastach i są otwarci na nowe trendy w muzyce, ubiorze i technologii. Stacja emituje całodobowy program muzyczny. Oprócz najnowszej muzyki, w programie znajdują się zapowiedzi lokalnych wydarzeń kulturalnych i sportowych, ciekawostki ze świata muzyki i rozrywki. RMF MAXXX nadaje obecnie w takich miastach jak: Kraków 96,7 FM, Łomża 97,5 FM, Opole 102 FM, Szczecin 98,4 FM, Wałbrzych 101,1 FM, Częstochowa 102,6 FM, Zielona Góra 101,7 FM. Jak wynika z najnowszych badań słuchalności SMG/KRC, radio RMF MAXXX jest bezkonkurencyjnym liderem słuchalności w rankingu lokalnych stacji radiowych wśród mieszkańców Krakowa, w wieku 15-29 lat. (Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, grudzień 2005 – luty 2006).

RMF Classic z Najlepszą Autopromocją
Nagrodzoną kampanię promocyjną „Open for Chopin” zorganizowano w pięciu miastach, w których nadaje stacja. Celem działań było wzmocnienie wizerunku stacji jako radia promującego muzykę poważną w nowoczesny i nietypowy sposób, a także jak najbardziej przystępne i ciekawe zaprezentowanie twórczości Chopina.

W ramach kampanii „Open for Chopin” przeprowadzono następujące akcje:

– w Krakowie – z wieży Kościoła Mariackiego zabrzmiał „chopinowski” hejnał,
– w Warszawie – ciała tancerek ułożyły się w ogromny obraz, inspirowany chopinowskimi mazurkami i polonezami,
– w Gdańsku – muzykę Chopina wykonano na carillionie,
– we Wrocławiu – podróżnych na dworcu kolejowym zaskoczył widok tancerzy w „chopinowskim” układzie choreograficznym,
– w Szczecinie – kilkadziesiąt tramwajów paradowało przez cały dzień w ogromnych muszkach na zderzakach.

Uzupełnieniem tych wydarzeń był cykl koncertów, pomyślanych jako rodzaj muzycznej konfrontacji klasyki i jazzu. Klasycznie Chopina grał młody pianista Bartłomiej Kominek, a jazzowe impresje oparte na tej muzyce przedstawiała Urszula Dudziak z zespołem, do których gościnie dołączał każdorazowo Michał Urbaniak. W pamięci widzów zapisał się koncert w warszawskim Traffic Clubie, gdzie Bartłomieja Kominka zastąpił Janusz Olejniczak, który na jeden wieczór oderwał się od pracy w Jury Konkursu Chopinowskiego.

Akcji Open for Chopin towarzyszył dodatkowo konkurs na antenie RMF Classic, w którym codziennie można było wygrać płyty z muzyką kompozytora oraz wziąć udział w I Narodowym Spisie Ulic Fryderyka Chopina.