Grupa Santander i Global Sports Innovation Center wspierane przez Microsoft (GSIC) zapraszają do udziału w konkursie FootballCan 2041 – konkurs na innowacyjne rozwiązania mające na celu poprawę inkluzywności, różnorodności i zrównoważonego rozwoju w piłce nożnej. Inicjatywa wpisuje się w strategię Grupy Santander wywierania pozytywnego wpływu na społeczeństwo przez piłkę nożną.
Celem konkursu jest wyłonienie najbardziej interesujących rozwiązań technologicznych, które:
- wypromują inicjatywy ukierunkowane na zwiększenie dostępności, inkluzywności i ekologiczności wydarzeń sportowych wśród kibiców piłki nożnej;
- przyniosą nowe doświadczenia uczestnikom wydarzeń sportowych, mające pozytywny wpływ na społeczeństwo;
- rozbudują funkcjonalność narzędzia Fieeld. Fieeld to urządzenie, które Santander stworzył w celu umożliwienia osobom niewidomym i niedowidzącym obserwowanie meczów piłki nożnej dzięki śledzeniu ruchu piłki po boisku za pomocą palców.
– Wielu z nas, niezależnie od tego, czy jesteśmy kibicami tego sportu, czy nie, wierzy w to, że futbol może być motorem napędowym pozytywnych zmian w naszym życiu. W Santander tego typu inicjatywy wpasowujące się w cele banku w zakresie poprawy różnorodności, inkluzywności i zrównoważonego rozwoju za pośrednictwem tego pięknego sportu prowadzimy pod egidą programu FootballCan – komentuje Juan Manuel Cendoya, wiceprzewodniczący Santander oraz szef ds. Komunikacji, marketingu korporacyjnego i badań w Grupie Santander.
– Chętnie współpracujemy z innowacyjnymi firmami i organizacjami, które przyczyniają się do rozwoju digitalizacji sportu. W ramach tej inicjatywy możemy wesprzeć Grupę Santander w realizacji kluczowych celów strategicznych banku, oferując trzem zwycięskim firmom członkostwo w GSIC oraz wszystkie korzyści jakie się z tym wiążą, w tym dostęp do naszej sieci kontaktów, ekspertów i ambasadorów oraz udział w działaniach wspierających realizację projektu pilotażowego z Santander – mówi Iris Córdoba, menedżer generalny GSIC.
Sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, blockchain, rozszerzona lub wirtualna rzeczywistość oraz internet rzeczy to przykładowe technologie, jakie uczestnicy konkursu mogą wykorzystać w swoich propozycjach inicjatyw lub rozwiązań technologicznych poprawiających życie w trzech obszarach:
- Inkluzywność: rozwiązania dla wrażliwych grup społecznych narażonych na wyłączenie społeczne, ekonomiczne lub kulturowe oraz inicjatywy edukacyjne powiązane z piłką nożną.
- Różnorodność: rozwiązania promujące równe traktowanie w piłce nożnej.
- Zrównoważony rozwój: rozwiązania wspierające odpowiedzialność profesjonalnej piłki nożnej w zakresie zmian klimatycznych oraz zrównoważone zarządzanie energią i źródłami energii.
Patronując temu konkursowi, Grupa Santander chce pozostawić trwały ślad w historii futbolu, stawiając jednocześnie kolejny krok na drodze ku realizacji strategii promowania innowacji i transformacji cyfrowej w futbolu za pośrednictwem inicjatyw korzystnych dla środowiska sportowego oraz społeczeństwa.
Konkurs dla start-upów
Po zamknięciu etapu zgłoszeń, 18 kwietnia, panel ekspertów z Santander, GSIC i Microsoft wybierze 30 najlepszych start-upów, które następnie przedstawią swoje projekty w trybie online. W kolejnym etapie, pod koniec kwietnia, wyłonionych zostanie 10 finalistów, którzy wezmą udział w wielkim finale konkursu w maju br. Jury składające się z przedstawicieli UEFA i LaLiga oraz znanych osobistości ze świata sportu, takich jak Ronaldo Nazário, wybierze trzy firmy, które zrealizują projekt pilotażowy we współpracy z Santander.
Na finalistów czekają nagrody:
- 10 000 euro w gotówce. Projekt, który przyczyni się do poprawy narzędzia Fieeld otrzyma dodatkowe 5 000 EUR.
- Roczne darmowe członkostwo w Global Sports Innovation Center wspieranym przez Microsoft.[1]
- Ofertę mentoringu i projekt pilotażowy wart 12 000 EUR.[2]
- Wsparcie w wykonaniu projektu pilotażowego.
Więcej informacji znaleźć można na stronie: https://footballcan2041.sport-gsic.com/
[1] * Firma, która jest już członkiem GSIC otrzyma 50% zniżki na abonament członkowski.
[2] Kwota nie obejmuje dodatkowych kosztów wykonania projektu pilotażowego.
Źródło: Santander Bank Polska