Tematem konferencji były nowoczesne technologie i ich wpływ na przyszłość marketingu.
Rozwój technologii rewolucjonizuje media i ich relacje z odbiorcami. Skuteczny marketing w cyfrowym świecie wymaga zupełnie innego podejścia. – mówi Rishad Tobaccowala, wybrany przez Time jednym z pięciu największych na świecie innowatorów marketingu.
W swoim wykładzie podkreślał, że nowe technologie zmieniły nie tylko rzeczywistość rynkową, ale także samego klienta, który stał się bardzo wymagający i oczekuje produktów i usług „szytych na miarę”. Według Tobaccowali przyszłość należy do tych firm, które potrafią dostarczyć najszerszy asortyment nowych usług i produktów, a jednocześnie sprofilować swoją ofertę zgodnie z oczekiwaniami każdego indywidualnego odbiorcy.
Przy systematycznie malejącej skuteczności reklamy i wzroście znaczenia mediów interaktywnych, wyzwaniem marketingu przyszłości jest dotarcie z konkretną informacją do konkretnego klienta, który tej informacji potrzebuje. Reklama, która „atakuje” niezainteresowanych nią odbiorców może mieć coraz częściej skutek odwrotny do zamierzonego. – twierdzi Tobaccowala.
Po prezentacji odbyła się otwarta dyskusja ekspertów i zaproszonych gości, w której oprócz Rishada Tobaccowali udział wzięli Iwona Kossmann, Członek Zarządu PTK Centertel i Amadeusz Król, Wiceprezes Zarządu AWR Wprost – współorganizatora konferencji. Dyskutowano m.in. na temat roli nowych mediów i ich specyfiki na tle mediów tradycyjnych.
Dużo uwagi forum poświęciło telefonii cyfrowej: Usługi dostarczane przez Orange od dawna wykraczają poza połączenia telefoniczne i wiadomości tekstowe. Dziś, dzięki szerokopasmowemu dostępowi do internetu i usługom multimedialnym obejmującym m.in. telewizję na żywo i VoD (Video on Demand), telefon komórkowy staje się nie tylko narzędziem komunikacji, ale także nowym medium, dzięki któremu każdy odbiorca otrzymuje dokładnie taki przekaz, jakiego oczekuje – podsumowuje Iwona Kossmann.
Z prezentacjami na temat marketingu mobilnego wystąpili przedstawiciele Orange i firm m-marketingowych – Mobijoy i Avantis. Na specjalnie przygotowanych stoiskach zaprezentowali się także partnerzy konferencji: Sony Ericksson, Samsung i Starcom Next, kierowany przez Rishada Tobaccowalę.