HalCash Central Eastern Europe po sukcesie promocji „Plusikowe”, planuje dalszą rozbudowę partnerskiej sieci bankomatów, w jakich dostępna jest usługa, oraz wprowadza nowe funkcjonalności dla systemu, który może być wykorzystywany nie tylko jako alternatywa dla przekazów gotówkowych, ale przede wszystkim jako doskonałe narzędzie wspomagające akcje promocyjne czy też loterie, konkursy i programy lojalnościowe.
Co istotne usługa pozwala na znaczne redukcje kosztów akcji marketingowych i upraszcza dystrybucję środków finansowych do uczestników promocji.
HalCash CEE jest innowacyjną firmą, która rozwija i wdraża na polskim rynku technologię, która pozwala na wypłatę środków finansowych z bankomatów, bez użycia karty, przy wykorzystaniu telefonu komórkowego. Firma uruchomiła usługi Polsce w 2010 roku i ma już na koncie m.in. współpracę z Polkomtelem przy promocji „Plusikowe”, gdzie system HalCash wykorzystany został do wypłaty bonusów gotówkowych dla klientów Plusa.
Wszędzie tam, gdzie pojawia się konieczność dystrybucji środków finansowych do dużych grup odbiorców, może być z powodzeniem wykorzystywany system HalCasch, który cechuje się nowoczesnością, funkcjonalnością i pozwala na znaczącą redukcję kosztów całej operacji. Tym samym system może być z powodzeniem wykorzystywany w promocjach, programach lojalnościowych, loteriach i konkursach bez konieczności uzyskiwania informacji o numerze konta odbiorcy, czy adresie zamieszkania. Wystarczy numer telefonu – resztę wykona system HalCach.
Sukces Plusikowego
– Współpraca z Polkomtelem była dla naszej firmy wielkim testem, który udało nam się zdać celująco – mówi Piotr Zinkiewicz, doradca zarządu HalCash CEE w obszarze rozwoju biznesu. – System potwierdził swoją funkcjonalność, a w ramach promocji zrealizowaliśmy kilkadziesiąt tysięcy przekazów, praktycznie bez żadnych problemów – dodaje Zinkiewicz z HalCash CEE.
System HalCash znalazł na świecie wiele zastosowań, poczynając od wykorzystania systemu w kampaniach marketingowych, poprzez zastosowanie w systemach rozliczeniowych, a na przekazach pieniężnych kończąc. Firma HalCash CEE jest częścią światowego systemu HalCash International, który stworzyło osiem hiszpańskich banków: Bancaja, Banesto, Banco Popular, Bankinter, Caixa Galicia, Caja Laboral, Cajamar, Cajasol. System jest chroniony patentami na całym świecie.
Potencjał w marketingu
– Na rynku hiszpańskim system jest wykorzystywany przy wielu promocjach, oraz co jest specyficzne dla tamtego rynku – loteriach – mówi Piotr Zinkiewicz. – Jest to narzędzie, które posiada wielki potencjał i jest dużo tańsze od standardowego przekazu pieniężnego – dodaje Zinkiewicz. W Hiszpanii, gdzie pierwotnie powstał system, z usługi HalCash korzystają światowe marki takie jak Coca-Cola, Lays, Nescafe, czy Nestle. – To najprostszy i najbardziej dostępny sposób na dystrybucję wśród wielu odbiorców niewielkich kwot, jakie są wypłacane w przypadku promocji czy loterii – tłumaczy Piotr Zinkiewicz.
– Również na polskim rynku, gdzie nadal mamy więcej aktywnych kart sim, niż kart płatniczych, system posiada bardzo duży potencjał” dodaje Zinkiewicz. System może być wykorzystywany zarówno w promocjach konkretnych produktów, jak i wszędzie tam, gdzie istnieje potrzeba transferu niewielkich kwot, np. prowizji, czy premii wypłacanych partnerom biznesowym. HalCash CEE deklaruje, że prowadzi zaawansowane rozmowy na temat kolejnych kampanii, które będą przeprowadzone z wykorzystaniem systemu, oraz rozwija usługę – by była jeszcze przyjaźniejsza w zastosowaniu dla klientów biznesowych.
Jak to działa
Przekazanie środków przez osoby indywidualne odbywa się po złożeniu zlecenia na stronie halcash.com.pl, gdzie podajemy numer telefonu komórkowego odbiorcy oraz kwotę transakcji i zdefiniowany przez siebie poufny kod PIN. Następnie system kieruje nadawcę na konto bankowe, z którego są wysyłane pieniądze. Transakcja realizowana jest w czasie rzeczywistym, co oznacza, że zaraz po zatwierdzeniu przez zlecającego transakcji, odbiorca otrzymuje z systemu HalCash SMS z informacją o przetransferowanej kwocie i numerze referencyjnym płatności. Po otrzymaniu kodu PIN od nadawcy przekazu, odbiorca może udać się do bankomatu sieci uczestniczącej w systemie HalCash (obecnie są to bankomaty Euronet i Banku Zachodniego WBK) i, po wpisaniu kodu PIN i numeru referencyjnego, wypłacić przekazane mu pieniądze.
W przypadku klientów biznesowych operacja jest jeszcze prostsza. HalCach CEE po otrzymaniu środków finansowych i listy osób do jakich mają zostać wysłane przekazy pieniężne realizuje całą operację. Docelowo – nad czym obecnie pracuje Firma – cała operacja ma się odbywać z konta klienta, co jeszcze uprości przekazanie środków finansowych do odbiorców.
Prostota rozwiązań sprawia, że z systemu może skorzystać praktycznie każda osoba posiadająca dowolny model telefonu komórkowego. – Pracujemy nad udoskonaleniem systemu, w taki sposób by był on jak najbardziej przyjazny zarówno dla klientów biznesowych jak i indywidualnych – deklaruje Zinkiewicz z HalCash CEE. – Chcemy jeszcze w tym roku wprowadzić dodatkowe funkcjonalności w systemie oraz skoncentrować się na popularyzacji tego narzędzia wśród klientów biznesowych – podsumowuje Zinkiewicz.
/HalCash
Źródło: PR News