„Obecnie pod względem przychodów w bankowości korporacyjnej bank ma udział rynkowy na poziomie 8 proc. W strategii bank zakłada wzrost udziału rynkowego w przychodach w tym segmencie rynku do 10 proc.” – powiedział w piątek PAP Mariusz Cholewa dyrektor Biura Strategii Banku Handlowego.
Jak podaje PAP w 2004 roku bankowość korporacyjna miała 69 proc. udział w przychodach ogółem Banku Handlowego i 80 proc. udział we wskaźniku EBIT. Cholewa poinformował, że wskutek dynamicznego rozwoju bankowości detalicznej proporcje te do końca 2005 roku raczej nie powinny się znacznie zmienić.
„Bankowość detaliczna, a w szczególności CitiFinancial, rozwija się bardzo dynamicznie i inwestuje w rozbudowę sieci oddziałów. Bankowość korporacyjna działa w rynku bardziej dojrzałym, z mniejszą dynamiką wzrostu. Nie należy spodziewać się istotnej zmiany udziałów poszczególnych segmentów już w 2005 roku” – powiedział Cholewa.
W czerwcu bank zapowiadał, że do 2009 roku, chce podwoić udział w rynku detalicznym do 12-13 proc. (pod względem przychodów).
Według danych BDM PKO BP bankowość korporacyjna Banku Handlowego miała w II kwartale 2005 roku 84 proc. udział w zysku brutto całego banku. W I kwartale udział tego segmentu był wyższy i wynosił 94 proc.
Dyrektor poinformował, że ze względu na ewolucję banku w kierunku banku uniwersalnego, udział segmentu korporacyjnego w zyskowności całego banku będzie spadał.
„Bank ewoluuje od banku korporacyjnego do uniwersalnego i w dłuższym horyzoncie czasu udział bankowości detalicznej będzie rósł” – dodał.
Pod koniec drugiego kwartału 2005 roku wskaźnik koszty do dochodów Banku Handlowego spadł do 64 proc. Wskaźnik ten, liczony tylko dla segmentu korporacyjnego, w II kwartale 2005 roku spadł do 53 proc. z 59 proc. osiągniętego w I kwartale – podaje PAP.